דלג לתוכן
בדיקת העמסת סוכר, חולשה ברגליים וכאבים בחזה בהריון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 20/09/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 29, בשבוע ה-25 של הריון. עברתי הבוקר בדיקת העמסת סוכר mg 50. את הסוכר המסתי ברבע ליטר מים וסחטתי לימון שלם לתמיסה. לאחר שעה נלקח ממני דם. האם ביצעתי נכון את ההכנה לבדיקה? התוצאה שהתקבלה היא 81. האם זוהי תוצאה תקינה? נאמר לי שעד 130 זה תקין, אך לא נאמר לי מהם ערכי המינימום. בשבוע האחרון אני חשה חולשה ועייפות ברגליים מהירך ומטה. בינתיים עברתי את כול הבדיקות השגרתיות והכול נמצא תקין. האם זה נורמלי או שעלי לבצע בדיקות נוספות לבירור? בחודש האחרון חשתי כ-3 פעמים מעט לחץ בחזה בצד שמאל, יחד עם כאב קל בבית השחי בצד שמאל. הכאב התגבר לאחר נשימה עמוקה. על מה זה יכול להעיד והאם עלי להיות מודאגת? זה עובר לאחר מספר שעות או מנוחה.

תשובה:
ביצעת את הבדיקה כדרוש. תוצאות תקינות נחשבות לפחות מ-140 mg/dl ולכן התוצאה שקיבלת תקינה. הגבול תחתון הוא בערך מתחת ל-50. בקשר לעייפות והחולשה ברגליים תחתונות, זה בהחלט יכול להיות כתוצאה מההריון ושלביו המתקדמים, ובעצם, מפני שהרחם הגדל שלוחץ על כלי הדם ומשפיע על זרימת הדם בגפיים התחתונות. אמליץ לך לעקוב אחר תסמינים אלה ואם הם מחמירים, לפנות לבדיקת גינקולוג. לגבי הכאבים בחזה, הם יכולים להעיד על כמה דברים שונים, אך גם הם יכולים תוצאה של ההריון אשר גורם לשינויים פיזיולוגיים בפעילות במערכת הקרדיווסקולרית (לב וכלי דם). גם כאן אמליץ לך לפנות לבדיקת גינקולוג, ואם הכאבים חוזרים על עצמם - לבצע בדיקת אקג ובדיקות נוספות לפי המלצת הרופא. המשך הריון קל! ד"ר קרן גלרון - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר מיכאל ינקו
ד"ר מיכאל ינקו פסיכיאטריה
4.8
( 78 חוות דעת )
"דר" מיכאל ינקו רופא מקצועי , קשוב , אכפתי , בעל אוזן קשבת ממליצה מאוד"
ד"ר ורד ליבנה
ד"ר ורד ליבנה נוירולוגיה
5.0
( 7 חוות דעת )
"לדר' ליבנה הגענו בהמלצת רופא המשפחה לאחר שהיה בהרצאה של דר' ליבנה לרופאים בקהילה. הרופאה הקדישה לי ולביתי (בת 18) את כל הזמן הנחוץ (כמעט שעה), בדקה את כל המסמכים שהבאנו עוד בזמן הביקור, הפנתה את ביתי לעוד בדיקה נוספת - מבחן MOXO (לא כלול בסל) ונתנה לנו את המייל הפרטי שנשלח לה את תוצאות הבדיקה בשביל שתפענח אותה. עוד אציין שבהמשך גם קיבלנו הקלות למבחן הפסיכומטרי. אני רוצה להודות לדר' ליבנה וממליץ עליה בחום."
פרופ' דוד ורסנו
פרופ' דוד ורסנו עיניים
מנתח קטרקט ,מנהל את היחידה לקרנית ומנהל המקטע הקדמי במחלקת העיניים, מרכז הרפואי תל אביב (איכילוב).
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו