דלג לתוכן
מהי מחלה סכיזואפקטיבית
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 21/09/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

אובחנה אצלי מחלה סכיזואפקטיבית DX. ברצוני לדעת מה בדיוק המשמעות של מחלה פסיכיאטרית זו, ובמיוחד מה משמעות ה-DX. אובחנתי לפני כ-7 שנים כחולת נפש, תחילה כמאנית-דפרסיבית, ובעקבות פסיכוזה לפני כשלוש שנים אובחנתי כסכיזואפקטיבית. עדיין לא הבנתי את מלוא משמעות המחלה שלי. אשמח לקבל תשובה.

תשובה:
ראשית, לגבי האותיות DX, מדובר בקיצור המקובל בכתיבה של סיכומים רפואיים שמשמעותו "האבחנה" (diagnosis). לגבי משמעות האבחנה "סכיזואפקטיבית" - מדובר בהפרעה נפשית אשר כוללת שילוב של שתי קבוצות של סימפטומים - סימפטומים פסיכוטיים ("סכיזו" כמו במחלת הסכיזופרניה) וסימפטומים אפקטיביים, כלומר מתחום מצב-הרוח, כמו בהפרעה דו-קוטבית (מניה דפרסיה). משמעות אבחנה זו עבור המטופל/ת היא שישנו סיכון להופעה של "התקפים" או של החמרות במצב הנפשי עם כל הסימפטומים שצוינו, כפי שכתבת שקרה אצלך: סבלת בעבר מאפיזודות (תקופות של החמרה) של דיכאון ושל מניה, ובהמשך גם מאפיזודה של פסיכוזה. על מנת להפחית ככל האפשר את הסיכון להופעת החמרות במצב הנפשי, הטיפול המומלץ כולל שילוב תרופתי עם מרכיב של מייצב מצב-רוח, ועם מרכיב אנטי-פסיכוטי. כיום ישנם תכשירים הכוללים את שני המרכיבים בתרופה בודדת, אולם לעיתים קרובות צריך ליטול שילוב של שתי תרופות פסיכיאטריות או יותר על מנת לשמור על מצב נפשי מאוזן. ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית
רופאים בתחום
ד"ר רפאל אלון
ד"ר רפאל אלון כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"הגעתי אל ד״ר אלון אחרי חודשים לא קלים ועם כאבים חמורים בגלל פיסורה שלא הגיבה לטיפול המסורתי, בהמלצת פרקטולוג שאצלו טופלתי ושאינו מנתח עוד. דר׳ אלון ברגישותו הרבה הבין את סבלי ודאג לי לשיבוץ מהיר לניתוח. באווירה נעימה, בביטחון ובחיוך, ענה על שאלותי ונסך בי בטחון לקראת הניתוח. ממליצה מאד!"
ד"ר יהודה ספקוטי
ד"ר יהודה ספקוטי נוירולוגיה
5.0
( 3 חוות דעת )
"דר יהודה ספוקטי הור רופא מקצועי , עם רגישות גבוהה נותן הרגשה טובה מאד זמין לכל דבר ממליצה בחום עליו."
ד"ר אלי קפלן
ד"ר אלי קפלן נפרולוגיה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו