דלג לתוכן
תלישת ואכילת שיער לילדה בת שנה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 28/09/2005
1 דקות קריאה
שאלה:

בתי בת שנה וחודש ולא מפסיקה לתלוש שיער או לחפש שיער ולהכניס לפה. היא מכניסה את השערה לפה ומשחקת איתה, וזה נראה לי מפחיד.

תשובה:
התופעה של תלישת שיער נקראת טריכוטילומניה, ואכילת שיער נקראת טריכופאגיה. מחיפוש שערכתי אין הרבה מידע בספרות הרפואית על אכילת שיער בגיל זה. התופעה מתוארת אצל מבוגרים ובגיל הילדות- אצל ילדים בגילאים מבוגרים יותר ובני נוער, ואז לרוב מגדירים אותה כסוג של הפרעת חרדה. מאחר ובתך בת שנה, ייתכן ומדובר אצלה בתופעה חולפת כחלק מגילוי הגוף.יש ילדים הנרגעים ממשיכת שיער כשם שיש כאלה הנהנים ממציצת אצבע. אם משיכת השיער מתחילה מתחת לגיל 6 שנים, זה מגדיל את הסיכוי שהתופעה תיפסק באופן ספונטני. קיימת גם תופעה הנקראת פיקה (pica), שהגדרתה היא משיכה לאכילת דברים שאינם מזון, אופייני- אכילת נייר, חול או קרח. תופעה זו מאפיינת מצב של אנמיה מחוסר ברזל. לא מצאתי תיאורים ספציפיים של אכילת שיער במקרים אלה. אם תלישת השיער ואכילתו של בתך נמשכת, אני ממליצה לך לפנות לרופא ילדים להתייעצות.
רופאים בתחום
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
 יורם בניטה מרפאת - ANEW
יורם בניטה מרפאת - ANEW רפואה אסתטית
מומחה למדעי השיער EXPERT TRICHOLOGIST
ד"ר חורחה פפר
ד"ר חורחה פפר גסטרואנטרולוגיה
מומחה בגסטרואנטרולוגיה וברפואה פנימית.
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו