דלג לתוכן
פוליציתמיה - רמת המוגלובין גבוהה בדם
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 28/09/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

מה זה אומר יתר המוגלובין? האם יש סיכון בזה ומה אפשר לומר על כך?

תשובה:
הכל תלוי בערך - כלומר, עד כמה מוגברת רמת ההמוגלובין. עליה בריכוז ההמוגלובין בדם נקראת פוליציתמיה. חשד לקיום פוליציתמיה עולה כאשר רמת ההמוגלובין מעל 16.5 בנשים או מעל 18.5 בגברים (ערכים נוספים המשמשים להערכה הם רמות מוגברת של המטוקריט ושל תאי דם אדומים - RBC). פוליציתמיה עשויה להיות יחסית - כאשר יש ירידה בנפח הפלסמה, ומספר התאים האדומים נשאר ללא שינוי, או מוחלטת - כאשר יש עליה בנפח הכולל של התאים האדומים, ונפח הפלסמה הוא ללא שינוי. פוליציתמיה עשויה להיות ראשונית (בדרך כלל בגלל מחלת דם הנקראת פוליציתמיה ורה) או משנית - במקרים רבים כתגובה לאספקת חמצן נמוכה יחסית לרקמות (מחלת ריאות כרונית, מחלות לב מסויימות, שהות בגובה, עישון כבד), או עקב הפרשת יתר של הורמון בשם EPO הגורם לעליה בהמוגלובין (המופרש לעיתים מגידולים).
רופאים בתחום
פרופ' סמי ניטצקי
פרופ' סמי ניטצקי כירורגיה
5.0
( 91 חוות דעת )
"מסביר מצויין קשוב לשאלות"
ד"ר מיכאל קון ברטשניידר
ד"ר מיכאל קון ברטשניידר פסיכיאטריה
5
( 6 חוות דעת )
"ד"ר קון ברטשניידר הוא רופא חכם, רגיש, רב ידע ודייקן. מהרגע הראשון הרגשתי שאני בידיים מקצועיות ואנושיות. רופא נדיר"
ד"ר ג'וליה ברדה פישלר
ד"ר ג'וליה ברדה פישלר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 43 חוות דעת )
"ד"ר ג׳וליה התייחסה אליי בקרירות, לא שמעה עד הסוף את דבריי, דיברה אליי בהתנשאות ששאלתי שאלות היא אמרה שהכל יהיה כתוב בסיכום שאותן בכלל לא קיבלתי בסוף היחס היה מזלזל,קר,לא נעים לא התייחסה למצבי הרפואי ולבקשות שלי ביטלה אותי בכל דבר שביקשתי הייתה חוויה לא נעימה אצלה בלשון המעטה לא אמליץ להגיע אליה תודה"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו