דלג לתוכן
ניפוח יתר ונוזלים בריאות
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/01/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 51. אלה תוצאות צילום חזה שעשו לי: צל הלב מורחב. סימני ניפוח יתר בריאות משני הצדדים. סינוסים קוסטופרניים אחוריים סתומים. ציור פריברונכיאלי מוגבר בבסיס ריאה ימנית. אני אמורה לעבור ניתוח בטן בהרדמה מלאה. האם אפשר? אני גם חולת לב ועברתי אוטם, ואני גם סובלת מלחץ דם גבוה. אני אמורה להראות את הצילום לרופא. האם יש סיכוי שהוא ידחה את הניתוח בגלל הצילום?

תשובה:
סינוסים סתומים מעידים למעשה על כמות קטנה של נוזלים בריאות. ממצא זה, בשילוב עם הרחבת צל הלב, מעלה את החשד שאת סובלת מאי-ספיקת לב קלה, יתכן שעקב האוטם שעברת או עקב הפרעה בתפקוד המסתמים. בדיקת אקו לב תאפשר לקבוע זאת. אם לא ביצעת כזו לאחרונה, ייתכן שהרופא ידרוש לבצע את הבדיקה לפני הניתוח. סימני ניפוח יתר נובעים לרוב מאסתמה או מעישון. חשוב לדעת את הרקע הרפואי המלא, ואם ביצעת צילום חזה בעבר ומה היו הממצאים. נתונים אלה, שאינם מצויים בידי, יכולים להשפיע מאוד על החלטת הרופא. ד"ר נועה גולדשר מינרבי - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' בנימין וולוביץ
פרופ' בנימין וולוביץ ילדים
5.0
( 12 חוות דעת )
"שמענו רבות על שיטת הטיפול הייחודית שלו והיינו חייבים לקבל אותה, הפרופ׳ איש נעים וסבלני והסביר באריכות על כל שלב ושלב בתוכנית, ניכרת מדבריו מקצועיות רבה וניסיון עשיר בנושא האסתמה של ילדים"
ד"ר אסף פרימן
ד"ר אסף פרימן עיניים
מנהל שירות הקרנית בבית חולים מאיר
ד"ר אלי רוזנפלד
ד"ר אלי רוזנפלד כירורגיית פה ולסת
רופא בכיר במחלקה לכירורגיית פה ולסתות בביה"ח בילינסון, מרכז רפואי רבין בפתח תקווה.
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו