דלג לתוכן
נודע לי במקרה, שאני חולה בטרשת נפוצה (זה כ- 8 שנים). מה שמאד מאד מפריע
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/02/2004
1 דקות קריאה
שאלה:

נודע לי במקרה, שאני חולה בטרשת נפוצה (זה כ- 8 שנים). מה שמאד מאד מפריע לי אלה התקפות הצחוק הפתאומיות, ללא קשר כלשהו לסיטואציה בה אני נמצאת, או לנושא עליו מדובר. עקב זאת אני נמנעת מלהתקשר לאנשים, אני פוחדת מפגישות עם אנשים כי אני חשה מבוכה נוראה. מצב זה קיים בערך כשנתיים. אני יודעת שזה חלק מהטרשת, אבל אני מבקשת לדעת באם יש תרופה כלשהיא שיכולה למנוע את פרצי הצחוק הבלתי נשלטים והפתאומיים. לפני כן הייתי מאד מקובלת בחברה, נהניתי לשוחח עם אנשים, לצאת לקניות, נוהגת ברכב בעצמי לחברים בעיר הגדולה, ויוצרת קשרים בלי עכבות עם אנשים שנראו מענינים. אודה לכם באם תוכלו לעזור לי בקשר לצחוק הבלתי נשלט, הפתאומי כי אני מאד סובלת וזה מונע ממני להיפגש או לארח אנשים, או להתקשר אליהם. בגלל זה אני יוצרת קשר רק ב- E-MAIL כדי להימנע משיחה וזה ממש לא אותו הדבר. אודה מאד מאד באם תוכלו לעזור לי.

תשובה:
תופעה של אופוריה מוכרת כחלק מהמחלה, והיא בד"כ מצביעה על פגיעה מוחית כתוצאה מה MS. בכל מקרה אני מציעה לדבר על כך עם הרופא המטפל, ובמידת הצורך לקבל הפניה לפסיכיאטר לאבחון, ושלילת הפרעה אחרת במצב הרוח- כמו למשל מחלה ביפולרית, המחייבת טיפול תרופתי.
רופאים בתחום
ד"ר יונתן קוגן
ד"ר יונתן קוגן קרדיולוגיה
מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב, אסותא אשדוד, קרדיולוג מומחה במחלות לב והתמחות בהפרעות קצב
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הייתי אצל מלא רופאים לפני הניתוח הזה ורק אצלו הרגשתי הרגשה טובה ובטוחה לעבור את הניתוח הזה , הוא הקדיש לי את כל הזמן בעולם"
ד"ר שמוליק יצחק
ד"ר שמוליק יצחק אורתופדיה
4.7
( 3 חוות דעת )
"רופא מקצועי מאוד, קשוב למטופל, בעל ידע נרחב , חדשני בטיפוליו. ממליצה בחום."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו