דלג לתוכן
פרימולוט-נור לדימום וגינלי אחרי לידה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/05/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 29. ילדתי בלידה רגילה לפני כחודש וחצי. כשבוע לאחר הלידה היה לי דימום כבד, בבית החולים נמצאו קרישי דם שהוצאו בגרידה וכן על ידי זריקה שאמורה היתה להוציא את כל הדימום שנותר ברחם בתוך כשעתיים. בתום התהליך נבדקתי על ידי רופא אחר, שאמר שהתפרים מדממים ולא היו טובים, ושכלי דם מסויים כלל לא נתפר. הוא תפר אותו. לפי ההנחיות שקיבלתי, פגשתי את רופא הנשים שלי חודש לאחר מכן, והוא הופתע לראות שאני עדיין מדממת. באולטרסאונד וגינלי הוא ראה שהרחם נקי והקרום דק (נדמה לי שזה הביטוי שבו השתמש) ובכלל, הכל נראה תקין, למעט העובדה שיש עדיין דימום (5 שבועות לאחר לידה ו-4 שבועות לאחר הטיפול הנוסף בבית החולים). לכן הוא רשם לי פרימולוט נור ל-10 ימים. בעלון התרופה כתוב שאסור לקחת תרופה זו בהנקה. התקשרתי לרופא והוא שב ואומר שזה בסדר. האם זה נכון? ממה יכול להיגרם הדימום? מאז הבדיקה הווגינלית (אתמול) יש לי מעט יותר דימום. האם זה פשוט משום שעצם החדרת האולטרסאונד זירזה יציאה של חלק מהדם שהיה בפנים? האם צריך לבדוק זאת או שיש לחכות כמה ימים?

תשובה:
פרימולוט-נור יכול לעבור דרך חלב האם לתינוק. אין מחקרים שהוכיחו שהתרופה פוגעת בתינוק. לכן יש להתייעץ עם רופא לפני השימוש. אם הפסיק לך הדימום מעצמו, אין צורך להשתמש בתרופה. אבל אם הוא ממשיך, כדאי לעצור אותו, והתרופה פרימולוט-נור היא הדרך לעצירת הדימום. ד"ר נעמה ורבין - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר פבל ווסקובויניק
ד"ר פבל ווסקובויניק רפואת שיניים
5.0
( 5 חוות דעת )
"טיפול מרגיע ,סובלני ומקצועי"
ד"ר מנחם דויטש
ד"ר מנחם דויטש רפואת שיניים
5.0
( 7 חוות דעת )
"מצויינת"
ד"ר רפאל אלון
ד"ר רפאל אלון כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"הגעתי אל ד״ר אלון אחרי חודשים לא קלים ועם כאבים חמורים בגלל פיסורה שלא הגיבה לטיפול המסורתי, בהמלצת פרקטולוג שאצלו טופלתי ושאינו מנתח עוד. דר׳ אלון ברגישותו הרבה הבין את סבלי ודאג לי לשיבוץ מהיר לניתוח. באווירה נעימה, בביטחון ובחיוך, ענה על שאלותי ונסך בי בטחון לקראת הניתוח. ממליצה מאד!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו