דלג לתוכן
שימוש נכון בטבליות נגד פטריות בנרתיק
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/08/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

בעקבות פטריה בנרתיק (לאחר טיפול באסטרוגנים) הרופא נתן לי טבליות לנרתיק. שלשום בלילה השתמשתי בהן, ולמחרת היה רגוע. אתמול השתמשתי בהן בלילה, והיום לקראת הצהריים הרגשתי צריבה. התקלחתי ושטפתי טוב את האזור במים. אחר הצהריים זה המשיך לצרוב, וראיתי שיש לי הפרשות, כאילו הטבליה לא נמסה לגמרי. למה זה קרה? זו פעם ראשונה שאני משתמשת בזה, ויש לי כמה שאלות לגבי אופן הלקיחה. האם אחרי ההחדרה של הטבליה כדאי לשכב על הגב או על הבטן? האם מומלץ לשטוף את האזור למחרת בבוקר? נראה לי שהכנסתי את הטבליה לאותו עומק. כמה עמוק באמת צריך להכניס?. למה היום זה לא נמס טוב?

תשובה:
מומלץ להכניס את הטבליה לנרתיק לפני השינה. במהלך הלילה אין חשיבות לצד עליו את שוכבת. הטבליות לא נמסות לחלוטין ונעלמות בנרתיק, אלה נמסות ומופרשות למחרת החוצה מהנרתיק. הטיפול בפטריה בנרתיק יכול לקחת מספר ימים, ובמהלכו עדיין ניתן להרגיש בסימפטומים של צריבה וגרד. בבוקר ניתן לשטוף את האזור. אם לאחר השלמת הטיפול את עדיין חשה את אותם הסימפטומים, יתכן שהתרופה לא הייתה יעילה, ושיש לבחון דרך טיפול חדשה. בברכה, ד"ר נעמה ורבין - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר גנאדי זליצ'נקו
ד"ר גנאדי זליצ'נקו אורולוגיה
​מנהל תחום אנדואורולוגיה ואבנים במרכז הרפואי העמק
פרופסור דב פלדברג
פרופסור דב פלדברג יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל ביה"ח לנשים ע"ש הלן שניידר במרכז הרפואי רבין
ד"ר גיא תם
ד"ר גיא תם עיניים
4.9
( 145 חוות דעת )
"רופא מדהים הולכת אליו פעם בשנה במשך שנים לא אחליף אותו לרופא אחר!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו