דלג לתוכן
טיפול הקצעת שורשים במחלת חניכיים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/09/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 60. מטופל 6 שנים אצל שיננית במרפאת רופא חניכיים. התחלתי: 3 כיסים, 4.5 ממ". בהתחלה כל 5 חודשים טיפול. בשנתיים אחרונות כל 9 חודשים, השיננית אמרה שמספיק. אין שינוי בינתיים. כל טיפול עושה "הקצעת שורשים" לכיסים. 1) האם הגירוד לא מגרד מגיני שן? 2) האם זה בסדר להקציע כל 9 חדשים? 3) מה עדיף - הגירוד עם הברזל עם השפיץ? או המכונה המלטשת, שדרך אגב מכאיבה יותר בטיפול? 4) מה גורם לכאב ורגישות חזקה באזור הכיס עד חודש אחרי הטיפול?

תשובה:
אין כל סכנה לפגיעה ע"י הקצעת שורשים. שתי השיטות משלימות אחת את השנייה ובדר"כ משתמשים בשתיהן. הכאב נובע מן הפעולה עצמה. ניתן להפחית את הרגישות ע"י שימוש במשחות שונות כגון ELMEX GELL ו- SENSODYNE . בברכה, ד"ר מיכאל אבא - רופא שיניים
רופאים בתחום
ד"ר מיכאל שושני
ד"ר מיכאל שושני רפואת שיניים
מומחה ברפואת שיניים לילדים ולנוער, רופא בכיר במחלקה לרפואת שיניים לילדים בהדסה עין כרם
פרופ' יקי כהן
פרופ' יקי כהן אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
מנהל מחלקת אף אוזן גרון וניתוחי ראש וצוואר בקריה הרפואית לבריאות האדם - רמב"ם חיפה
ד"ר דוד מילאטינר
ד"ר דוד מילאטינר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחה לרפואת נשים וכירורגיה גינקולוגית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו