דלג לתוכן
תת פעילות בלוטת התריס ונטילת אלטרוקסין
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 10/11/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

אובחנה אצלי בלוטת התריס לא נמושה, צוואר ללא לימפאדנופתיה משמעותית. וכן TSH מעל 300! היפר גמא גלובולינמיה עם igg ו- igm מוגברים מעט. לא היו שינויים בעור / בציפורניים. היתה נשירת שיער שהשתפרה, בעקבות לקיחת טבליות טבעיות לחיזוק המערכת החיסונית. לא התחלתי אלטרוקסין. לא מעשנת. hypothyroidism uns מה קורה איתי?

תשובה:
את מתארת מצב של תת- פעילות של בלוטת התריס. רמת TSH של 300 היא רמה גבוהה מאד ואכן מעידה על היפותירואידיזם, אבחנה שכתבת בעצמך בשאלתך. גם התסמינים מהם את סובלת/סבלת מתאימים לתת- פעילות של בלוטת התריס. הסיבות להיפותירואידיזם הינן רבות ומרביתן אינן הפיכות, כלומר בלוטת התריס אינה חוזרת לתפקוד תקין. הטיפול במקרה זה הוא אלטרוקסין, שלא הצלחתי להבין מדוע טרם התחלת ליטול אותו. לאחר התחלת הטיפול בתחליף הסינתטי להורמון הטבעי, והגעה לאיזון, הסימפטומים והסימנים חולפים, וחוזרים לתפקוד וחיים נורמליים לחלוטין. כדאי לדעת שתת- פעילות של בלוטת התריס הינה מחלה שכיחה מאד ומיליוני אנשים מטופלים באופן קבוע באלטרוקסין, וחיים חיים מלאים ובריאים עשרות שנים.
רופאים בתחום
ד"ר שמוליק יצחק
ד"ר שמוליק יצחק אורתופדיה
4.7
( 3 חוות דעת )
"רופא מקצועי מאוד, קשוב למטופל, בעל ידע נרחב , חדשני בטיפוליו. ממליצה בחום."
ד"ר יצחק דובלסקי
ד"ר יצחק דובלסקי רפואת שיניים
מנהל מרפאת שיניים פרטית בירושלים
ד"ר אסתר גנלין - כהן
ד"ר אסתר גנלין - כהן נוירולוגיה
5.0
( 10 חוות דעת )
"הגעתי לטיפול עם הבן שלי והתקבלנו בזמן התהליך הוסבר כל הזמן והיא הסבירה לנו על המשך הטיפולים בקהילה הכל היה בנועם ושיתוף פעולה ומקצועיות רבה"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו