דימום שמאחר בעקבות הפלה על ידי כדורים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 14/10/2007
1 דקות קריאה
שאלה:
ביצעתי הפסקת הריון באמצעות תרופות (2 שלבים). אתמול ביצעתי את השלב השני ושהיתי 6 שעות בבית החולים. עד עכשיו, כעבור למעלה מ- 24 שעות מאז קבלת התרופה השנייה, טרם דיממתי. האם זה נורמלי?
תשובה:
ההפלה באמצעות תרופות אכן מתבצעת בשני שלבים. בשלב השני קיבלת תרופה שנקראת ציטוטק , המכילה פרוסטגלאנדינים ואמורה לגרום להתכווצות הרחם וכתוצאה מכך להפלה. ברוב המקרים ההפלה מתרחשת כ-6 שעות לאחר נטילת התרופה, וזו הסיבה לכך שנשארים בהשגחה בבית החולים. אם עדיין לא התרחשה הפלה, כלומר לא היה דימום כלשהו, אני ממליצה לך לפנות שוב לבית החולים לבדיקה. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד