דלג לתוכן
מידע על מחלת פרקינסון והטיפולים התרופתיים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 14/10/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 68, חולה במחלת פרקינסון כבר 6 שנים, ומטופל בכמות גדולה של תרופות. כל יום אני לוקח: 4.5 דופיקר, 2 יומקס, 3 קומטן. לפני 3 חודשים הוסיף לי הרופא המטפל רקוויפ בגלל תופעה של דיסקינזיה. לא היה שיפור, להיפך, תופעה חדשה הופיעה: בבת אחת, באמצע הליכה, הרגליים כאילו נדבקות לי לרצפה ואין לי שום יכולת לזוז. תופעה זו מופיעה לפחות פעם אחת ביום, בשעות הערב, לכמה שעות. בביקורי האחרון אצל הרופא הוא הוסיף לי עוד 3 קומטן וכדור אחד של ציפרלקס. מה תופעה זו? נאמר לי שזו המחלה. אני חושב שצריך להיות טיפול או תרופה נגד זה.

תשובה:
מחלת הפרקינסון היא מחלה ניוונית של המוח, המאופיינת במחסור בהפרשת דופאמין על ידי תאים במוח. מחסור זה מוביל לקשיון שרירים, חולשה ורעד. המחלה מתפתחת בדרך כלל אחרי גיל 60. התסמין הראשון והבולט ביותר הוא רעד של כף יד אחת, המתפשט לרגל באותו צד של הגוף, ולאחר מכן לשאר הגפיים, והפנים נראים חסרי הבעה. למחלת פרקינסון 4 מאפיינים קליניים: רעד, נוקשות בתנועה, ירידה (ואיטיות) בתנועתיות והפרעות בהליכה. אינני חושבת שהתלונה שלך על ההליכה ועל כבדות בהליכה נובעת מהטיפול התרופתי, אלא יותר מהתקדמות מוכרת של המחלה. צר לי, אין היום תרופה המונעת את התקדמות המחלה. הטיפול התרופתי בפרקינסון מורכב מטיפול שמטרתו להגן על העצבים, ולטיפול סימפטומטי, שמטרתו הקלה של תסמיני המחלה. עם זאת, עד היום לא נמצא אף טיפול שיכול לשנות את מהלך המחלה או להביא לריפוי. תוכל לקרוא עוד על המחלה בתשובה הבאה: http://www.infomed.co.il/questions/q_051705_2.htm
רופאים בתחום
ד"ר גיל לוי
ד"ר גיל לוי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל היחידה לרפואת רצפת האגן בבית החולים האוניברסיטאי, אסותא אשדוד
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
ד"ר שאול סטיר
ד"ר שאול סטיר נוירולוגיה
פסיכיאטר מומחה, נותן חוות דעת משפטית ונוירולוג מומחה.
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו