הריון בנוכחות רמה גבוהה של פרולקטין
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 18/10/2007
1 דקות קריאה
שאלה:
מהו הסיכוי להיכנס להריון עם רמות פרולקטין גבוהות (1600)? בדיקת CT נמצאה תקינה, ואני מקבלת מחזור באופן קבוע כל חודש וחצי.
תשובה:
פרולקטין הוא הורמון המופרש על ידי יותרת המוח. התפקיד העיקרי של ההורמון הוא לגרות את ייצור החלב בשד (ומכאן שמו), אך יש לו גם השפעה על ההורמונים שאחראים לביוץ תקין. רמות גבוהות של ההורמון יכולות לפגוע בביוץ, אך אם ניסית להיכנס להריון ללא הצלחה, עליך לפנות לאנדוקרינולוג. הטיפול המומלץ במקרה כזה, לאור התוצאות השליליות ב- CT, הוא טיפול תרופתי שמטרתו לדכא את הפרשת ההורמון. כשרמות ההורמון יורדות, ניתן להכנס להריון. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד