דלג לתוכן
דייבובט ודייבונקס לטיפול בפסוריאזיס
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 18/10/2009 תאריך עדכון: 24/08/2010
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 32, סובלת מפסוריאזיס. רציתי לדעת אם ניתן להשתמש יחד בשתי משחות, דייבובט ודייבונקס, לטיפול במחלה, ואם ניתן להמשיך למרוח אותן גם במשך יותר מ-4-3 שבועות.

תשובה:
דייבונקס הוא תכשיר המכיל נגזרת של ויטמין D, קלציפוטריול. דייבובט הוא תכשיר משולב המכיל קלציפוטריול ובטאמתזון (סטרואיד). אין הצדקה לשילוב שתי המשחות הללו. היתרון של דייבובט טמון ביכולתו להביא לשיפור במצב העור במהירות גדולה יותר בשל המרכיב הסטרואידי. במחלות עור כדוגמת פסוריאזיס, לעיתים קרובות חלה החמרה במצב העור לאחר הפסקת השימוש בסטרואידים, ולכן יש רופאי עור שאינם ממליצים על משחות הכוללות מרכיב סטרואידי. בשל נוכחות המרכיב הסטרואידי בדייבובט לא מומלץ למרוח את המשחה למשך יותר משבועיים או שלושה. שימוש ממושך יותר אינו רצוי הן בשל תופעות הלוואי והן בשל התלות בסטרואידים שעלולה להתפתח. עם זאת, את המשחה דייבונקס ניתן למרוח למשך תקופות ארוכות יותר, אך יש לעשות זאת בתיאום עם הרופא המטפל, אשר מכיר את מצבך. מידע נוסף נמצא בתשובה זו: http://www.infomed.co.il/questions/q_042009_2.asp
רופאים בתחום
 סיגלית רווה
סיגלית רווה רפואה אסתטית
סיגלית רווה הינה מומחית לאסתטיקה ווולנס בעולם הבריאות והאנטיאייגינג
ד"ר לי הונג פן
ד"ר לי הונג פן רפואה סינית
בעלת תואר M.D מסין ופרופסור לרפואה סינית מסורתית
ד"ר גיל באר
ד"ר גיל באר ילדים
5.0
( 3 חוות דעת )
"זמינות מלאה לתורים בטווחי זמן קצרים, ד״ר גיל באר היה נעים ונוח, הסביר לעומק מה הוא בודק ובדק דברים נוספים מעבר לנושא לשמו הגעתי, נתן חוות דעת ברורה ומקצועית ובעיקר השרה תחושה טובה ורגועה"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו