דלג לתוכן
ניתוח מעקפים לאדם עם מחלת כליות סופנית
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 22/10/2006
2 דקות קריאה
שאלה:

בעלי חולה דיאליזה + סוכרת. עבר אירוע מוחי לפני כשנתיים. עכשיו התגלה אצלו לב מוגדל. עשו לו צנתור וגילו עורק ראשי סתום כמו בטון (זה כבר ישן והוא לא ידע). הרופאים הציעו לעבור ניתוח מעקפים (אך זה מאד מסוכן). הם אמרו שהוא יכול כרגע לחיות עם זה ולקבל תרופות, אך אם הוא יצטרך השתלת כליה הוא יהיה חייב ניתוח מעקפים. מה הסיכוי שלו?

תשובה:
אינני נוהג לדבר בסיכויים או אחוזים. בעלך סובל ממחלות קשות. סביר מאד להניח שהסיבה למחלת הלב שלו הינה שילוב של הסוכרת, יתר לחץ דם שכנראה ממנו סובל, וכעת מחלת הכליות הסופנית שלו. לצערנו קיימים הרבה מאד חולים מורכבים שכאלה, ולכל אחד יש צורך לבנות את הטיפול הכי מתאים לו. בשל גילו הצעיר יחסית של בעלך (58), הוא בהחלט יכול להיות מועמד להשתלת כליה. השתלת הכליה תשפר לו את איכות החיים באופן מאד משמעותי. מאידך, כפי שהוסבר לכם, השתלת כליה הינה ניתוח שאינו קל, והוא מחייב תפקוד לבבי תקין פחות או יותר, וזאת על מנת להצליח לעבור את ההרדמה ואת הניתוח עצמו. לפי שאלתך ברור שלא ניתן היה לטפל בחסימת העורקים בליבו באמצעות צנתור, ולכן הוא מועמד לניתוח מעקפים. ניתוח מעקפים הוא ניתוח לב פתוח עם סיבוכים וסיכונים רבים, אשר השכיחות (אחוז הופעתם) שלהם עולה ככל שהאדם מבוגר יותר וככל שיש לו מחלות רקע קשות יותר (כמו במקרה של בעלך - אירוע מוחי, סוכרת ואי ספיקת כליות). אין ספק שהסיכון הניתוחי של בעלך בניתוח מעקפים הינו גבוה למדי (שוב אינני מדבר באחוזים), אולם ייתכן שניתוח זה, על אף הסיכונים שבו, ישפר באופן משמעותי את איכות חייו - הן בשל העובדה שיוכל לתפקד טוב יותר (כי התפקוד הלבבי ישתפר), והן בשל העובדה שהוא יהיה מועמד להשתלת כליה ואולי אף יעבור השתלה. מצד שני, אם איכות חייו כעת סבירה ומספקת אותו ואת משפחתו, טיפול שמרני תרופתי במחלה הלבבית אולי יספיק לשנים רבות, ללא חשיפה לסיכונים ולסיבוכים של הניתוח. ההחלטה היא כמובן בידכם ותלויה באיכות חייו כעת לעומת איכות החיים שיכולה להיות לאחר הניתוח/ים. רפואה שלמה.
רופאים בתחום
פרופ' ניצן ביצ'צ'ו
פרופ' ניצן ביצ'צ'ו רפואת שיניים
בעל שם עולמי בשיקומי פה מורכבים עם אוריינטציה אסתטית ושתלים דנטליים
ד"ר אריאל אורן
ד"ר אריאל אורן אורתופדיה
4.8
( 25 חוות דעת )
"דוקטור אריאל נתן לי את הרושם מיד אם יכנסי לקליניקה שלו שיש לי על מי לסמוך מדבר בגובה העיניים עם סבלנות לא מסתכל בשעון לא מדבר בטלפון כל כולו רק איתי ואליי וזה נותן המון ביטחון תודה רבה"
פרופ' מרים דוידוביץ
פרופ' מרים דוידוביץ ילדים
5
( 20 חוות דעת )
"טיפול יסודי, אנושי ומקצועי. ממליצים בחום."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו