דלג לתוכן
יובש בפה אצל אישה שנוטלת ליפיטור
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 29/10/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

אני נוטלת ליפיטור 40 מ"ג ליום בערב, וסובלת מיובש נוראי בפה בעיקר בלילה. האם יש קשר בין הדברים? האם תרופה אחרת (שמעתי על אזטרול, האם קופות החולים מאשרת אותה?) יכולה למנוע תופעה זו?

תשובה:
יובש בפה אינו חלק מתופעות הלוואי המוכרות של הליפיטור, וסביר להניח שהוא אינו הסיבה לתופעה. אזטרול איננה תרופה הבאה להחליף את הליפיטור, אלא ניתנת כהשלמה, להגברת האפקטיביות של הטיפול. לגבי אישור התרופה, בקופות חולים שונות ישנם הסדרים שונים וקריטריונים שונים, ואת הבירור עלייך לעשות דרך רופא המשפחה המטפל בקהילה. אני מייעץ לך לפנות לרופא אף-אוזן-גרון על מנת לאבחן את היובש בפה ממנו את סובלת כדי לקבל טיפול מתאים. להלו קישורים למידע נוסף על ליפיטור ועל אזטרול מתוך אינדקס התרופות של אינפומד: http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=319
רופאים בתחום
ד"ר תמר קורן
ד"ר תמר קורן עור ומין
5.0
( 32 חוות דעת )
"ד"ר תמר קורן מקצועית, נעימה נותנת הרגשה טובה וניכר כי יש לה יחסי אנוש. היא מטפלת ברגישות ובחיוך."
ד"ר יבגני מירושניק
ד"ר יבגני מירושניק גריאטריה
4.8
( 5 חוות דעת )
"הגעתי עם אמא. התקבלתי בנועם,בהקשבה,באמפתיה.הוסבר לי המצב הרפואי וההשלכות. הכל באדיבות. ישר כוח"
ד"ר דניאל בנקובסקי
ד"ר דניאל בנקובסקי נוירולוגיה ילדים
4.8
( 16 חוות דעת )
"אני אמא של נועה מאוד התרשמתי . מהיחס . ומהחוכמה . והדיוק . לנתח את נועה . ולנסות להבין את הקשיים שלה . והכל בסבלנות רבה!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו