דלג לתוכן

שאלה

אחת מתופעות הלוואי האפשריות בטיפול ברואקוטן לפצעי בגרות כפי שרשום בדף המידע היא דיכאון . האם מומלץ למי שכבר אובחן כסובל מדיכאון לא להתחיל טיפול בתרופה הנ"ל ?

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 30/10/2005
1 דקות קריאה

תשובה:

בספרות הרפואית היו דיווחים על דיכאון, פסיכוזה, התנהגות אגרסיבית, ובאופן נדיר גם מחשבות אובדניות ונסיונות אובדניים במהלך השימוש ברואקוטן (איזוטרטינואין). עם זאת, אין התווית נגד גורפת לשימוש בתרופה במי שעבר אפיזודה של דיכאון. חסרים פרטים בשאלתך, כמו האם מדובר באפיזודה אחת של דיכאון שחלפה? או לחילופין האם היא נמשכת גם כעת? האם נלקח טיפול נוגד דיכאון? בשל כל האמור לעיל, כדאי להתייעץ עם פסיכיאטר לפני ההחלטה על התחלת טיפול ברואקוטן.
רופאים בתחום
ד"ר רונן קרפ
ד"ר רונן קרפ אורתופדיה
ד"ר שגיא הרנוף
ד"ר שגיא הרנוף נוירוכירורגיה
ד"ר בנימין שלו
ד"ר בנימין שלו עיניים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו