דלג לתוכן
אוסטאופניה אצל חולה עם נטייה לאבנים בכליות
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 30/10/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 55, מאובחנת כחולת אוסטאופניה, נוטלת פוסלן פעם בשבוע כבר 4 שנים. אני לא יכולה ליטול סידן בגלל שמגיל עשרים, מדי כמה שנים אני מייצרת אבנים בכליות. גם עכשיו יש לי אבן בכל כליה. לאחרונה, בגלל פריצת דיסק, האורתופד הסתכל בתוצאות בדיקת CT שלי ואמר שהעצמות שלי חלולות. יש כאן התנגשות בין הבעיות. האם נטילת פוסלאן בלי סידן או שתיית חלב פועלת? בבדיקות אחרונות של צפיפות עצם נרשמה אצלי ירידה מזערית בתוצאה, ורופאת המשפחה אמרה שזה זניח.

תשובה:
פוסלאן מעכבת את ספיגת העצם, כלומר את תהליך פירוק העצם ושחרור הסידן ממנה. יעילותה אינה תלויה בנטילה בו-זמנית של סידן, אך נחוצה תוספת סידן במצב זה. אצלך זה קצת יותר בעייתי בגלל הנטייה לפתח אבנים. אין בהכרח סתירה בין דברי האורתופד לבדיקת צפיפות העצם. יתכן שאין שינוי משמעותי, כלומר שבבדיקה הקודמת נראתה ירידה בצפיפות וכן בבדיקה החוזרת. על מנת לוודא שאת מקבלת את הטיפול האופטימלי למצבך. פני לייעוץ אנדוקרינולוג. בנוסף קראי את התשובה הבאה: http://www.infomed.co.il/questions/q_093006_7.htm
רופאים בתחום
ד"ר יעל מוזר גלזברג
ד"ר יעל מוזר גלזברג ילדים
5.0
( 8 חוות דעת )
"הגעתי די לחוצה עם התינוקת בת ה5 חודשים ואני מרגישה בזכות הטעפול ובמענה המסור והמלא של יעל שהוקל לי ויכולה להיות רגועה לגבי הטיפול בבתי"
פרופ' דניאל לנדאו
פרופ' דניאל לנדאו ילדים
5.0
( 21 חוות דעת )
"חווית טיפול טובה ומקצועית"
ד"ר דוד מילאטינר
ד"ר דוד מילאטינר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחה לרפואת נשים וכירורגיה גינקולוגית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו