שימוש בתרופה ריזאטריפטאן בהריון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/01/2005
1 דקות קריאה
שאלה:
אני כנראה בתחילת הריון. בגלל התקף מיגרנה נטלתי ריזאטריפטאן. מה הסיכון בנטילת תרופה זו והאם פגעתי בעובר שלי?
תשובה:
ריזאטריפטאן משתייכת לקבוצה C , כלומר: לא בוצעו מחקרים מבוקרים בבני אדם, והמחקרים בחיות היו חיוביים או לא חד- משמעיים. בחלק מהמחקרים בבעלי חיים נמצאה עליה מופחתת במשקל בצאצאים, השפעה רעילה על ההתפתחות ועליה בתמותה. אם השתמשת רק בכדור אחד, אני לא מאמינה שתהיה לזה השפעה, אך אם מדובר בשימוש קבוע - עלייך להתייעץ עם רופא/ת הנשים המטפל/ת שלך.