דלג לתוכן
האם אחרי מיפוי רדיואקטיבי מותר להימצא ליד ילדים?
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/01/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

האם אחרי מיפוי איזוטופים על מנת לגלות מיקום של תאים סרטניים ישנה סכנה בהימצאות ליד ילדים?

תשובה:
מיפוי איזוטופים - PET - FDG ,הינו בדיקת הדמיה של הגוף בה משתמשים בגלוקוז מסומן רדיואקטיבית. בבדיקה זו למעשה מזריקים לנבדק חומר רדיואקטיבי בכמות קטנה, אולם בעלת השפעה קרינתית. מבחינת כמות הקרינה המייננת, מדובר על כמות הדומה פחות או יותר לכמות הקרינה המייננת בבדיקת CT. ההבדל בין השתיים היא העובדה שב- PET- FDG החומר הרדיואקטיבי נותר בגוף של הנבדק למשך שעות לאחר הבדיקה ובכך יש סיכון להקרנת הסביבה. קצב הפירוק של החומר הרדיואקטיבי תלוי בכמות החומר המוזרק, בזמן החולף מהבדיקה ובאדם עצמו. ההשפעה של הקרינה הנפלטת על הסביבה תלויה במשך הזמן שחלף מהבדיקה ובמרחק הפיזי מהנבדק. באופן עקרוני ההמלצה היום היא להימנע ממגע קרוב לילדים או נשים הרות ביום-יומיים לאחר הבדיקה, וככל שהזמן מהבדיקה חולף כך הסכנה לסביבה יורדת. הזמן המסוכן ביותר לסביבה הוא בשעות הראשונות לאחר הבדיקה. ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר יהודה ספקוטי
ד"ר יהודה ספקוטי נוירולוגיה
5.0
( 4 חוות דעת )
"דר ספקוטי מעבר למיקצועיות מרשימה. הינו אדם אנושי קשוב ואיכפתי. נסך בי בטחון ואמון. הלואי וכל הרופאים יהיו כמוהו."
ד"ר אריאל יודלב
ד"ר אריאל יודלב רפואת שיניים
5.0
( 16 חוות דעת )
"He is an excellent and very professional dentist.I have no hesitation recommending him for all issues concerning teeth. Dr.Janette Segal"
פרופ' בנימין וולוביץ
פרופ' בנימין וולוביץ ילדים
5.0
( 12 חוות דעת )
"שמענו רבות על שיטת הטיפול הייחודית שלו והיינו חייבים לקבל אותה, הפרופ׳ איש נעים וסבלני והסביר באריכות על כל שלב ושלב בתוכנית, ניכרת מדבריו מקצועיות רבה וניסיון עשיר בנושא האסתמה של ילדים"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו