דלג לתוכן
אישה בהריון מתלבטת אם לבצע בדיקת מי שפיר
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/02/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 35 ואני בהריון שבוע 20-21 . כל הבדיקות שביצעתי היו תקינות מלבד אלפא פטופרוטאין (AFP): A.F.P 1.09 MoM HCG 0.98 MoM Estriol: 1.15 MoM Maternal age risk: 1/321 calculated risk: age + biochem: 1/2106 יש לי שתי בנות. לא היו מקרים של תסמונת דאון במפחתי ובמשפחתו של בעלי. אני מאוד מודאגת מהסיכון של 1:200 לאבד את הבן הראשון שלנו בגלל בדיקת מי שפיר. אנא עזרו לי להחליט מה עלי לעשות.

תשובה:
למרות התוצאה של החלבון העוברי, ההמלצה הרשמית היא שכל אשה מעל גיל 35 תבצע דיקור מי שפיר לשלילת תסמונת דאון, וזאת כיוון שהסיכון לתסמונת עולה משמעותית מעבר לגיל 35. בתוך מערך השיקולים נכלל גם הסיכון לאובדן הריון או פגיעה בעובר כתוצאה מהבדיקה. היעדר מקרי תסמונת דאון במשפחה אינו משפיעה על המלצה זו, כמובן שאם קיים סיפור משפחתי הנטיה היא להמליץ על דיקור ללא קשר לגיל. כמובן שההחלטה הסופית נתונה בידי היולדת. ד"ר נגה פוקס - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר הלנה מרטינז
ד"ר הלנה מרטינז עור ומין
4.5
( 13 חוות דעת )
"הייתי מאוד מרוצה מהיחס והמיקצועיות של ד"ר מרטינז."
ד"ר עומרי זידאן
ד"ר עומרי זידאן עור ומין
רופא עור מומחה בתחום אבחון מוקדם של סרטן העור בבית החולים בילינסון
ד"ר עמנואל סגייה
ד"ר עמנואל סגייה כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"dr sagiya was sensitive to the child's age, medical history and needed treatment. she explained treatment and surgery to a good understanding. most important for me as a mother is to say: i was confident that i leave my daughter in trustworthy and capable hands"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו