דלג לתוכן
התקף חרדה אחרי הפסקת התרופה סרוקסאט
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/05/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

אני סובלת מהפרעות חרדה כבר 4 שנים ומשתמשת בסרוקסאט שעוזר לי מאוד. בחודשיים האחרונים לא לקחתי את הכדור (אני אמורה לקחת חצי כדור ליומיים) והיום שוב קיבלתי התקף חרדה, אבל כבר יומיים שאני סובלת מתופעות לוואי קשות כמו חום חזק ודקירות בצד ימין שבין הגב לבטן, ומרגישה חום בעיקר כשאני מעשנת. האם זה כתוצאה מהפסקת השימוש בכדורים?

תשובה:
גמילה מסרוקסאט מלווה באוסף תסמינים הידועים בשם: discontinuation syndrome, תסמונת גמילה. תסמינים אלה כוללים כאבי ראש, הזעות, בחילות, כאבי שרירים, עייפות ועוד. לכן מומלץ להפסיק את נטילת הכדורים באופן הדרגתי. התסמינים אמורים לחלוף באופן עצמוני תוך מספר שבועות. מכיוון שהפסקת ליטול את התרופה כבר לפני חודשיים, נראה שהתסמינים שאת מתארת קשורים דווקא להתקף החרדה הנוסף שעברת, ולא להפסקת התרופה. בכל מקרה, נראה שעליך לפנות לפסיכיאטר/ית המטפל/ת לצורך הערכת מצבך כרגע. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר דניאל בנקובסקי
ד"ר דניאל בנקובסקי נוירולוגיה ילדים והתפתחות הילד
מומחה בנוירולוגיה והתפתחות הילד | אבחון מקיף: אוטיזם, קשב וריכוז, שיתוק מוחין, פגים, מלווה ילדים ומשפחות לאורך הדרך
ד"ר רוני שילה
ד"ר רוני שילה פסיכיאטריה
מומחה עולמי בהתאמת טיפול תרופתי למאפייניו הספציפים של המטופל. קשוב, רגיש, סבלני ואמפתי!
ד"ר סורוביץ יולנדה - שנטיב
ד"ר סורוביץ יולנדה - שנטיב רפואת שיניים
ניידת לטיפולי שיניים עד הבית, שיקום הפה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו