התקף חרדה אחרי הפסקת התרופה סרוקסאט
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/05/2007
1 דקות קריאה
שאלה:
אני סובלת מהפרעות חרדה כבר 4 שנים ומשתמשת בסרוקסאט שעוזר לי מאוד. בחודשיים האחרונים לא לקחתי את הכדור (אני אמורה לקחת חצי כדור ליומיים) והיום שוב קיבלתי התקף חרדה, אבל כבר יומיים שאני סובלת מתופעות לוואי קשות כמו חום חזק ודקירות בצד ימין שבין הגב לבטן, ומרגישה חום בעיקר כשאני מעשנת. האם זה כתוצאה מהפסקת השימוש בכדורים?
תשובה:
גמילה מסרוקסאט מלווה באוסף תסמינים הידועים בשם: discontinuation syndrome, תסמונת גמילה. תסמינים אלה כוללים כאבי ראש, הזעות, בחילות, כאבי שרירים, עייפות ועוד. לכן מומלץ להפסיק את נטילת הכדורים באופן הדרגתי. התסמינים אמורים לחלוף באופן עצמוני תוך מספר שבועות. מכיוון שהפסקת ליטול את התרופה כבר לפני חודשיים, נראה שהתסמינים שאת מתארת קשורים דווקא להתקף החרדה הנוסף שעברת, ולא להפסקת התרופה. בכל מקרה, נראה שעליך לפנות לפסיכיאטר/ית המטפל/ת לצורך הערכת מצבך כרגע. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום