דלג לתוכן
תת-פעילות תת-קלינית של בלוטת התריס (1)
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/08/2008 תאריך עדכון: 08/01/2015
1 דקות קריאה
שאלה:

בבדיקת דם התגלו רמת TSH של 6.85 ורמת FT4 של 15.62. לא ראיתי באתר התייחסות למצבים בהם רמת ה- TSH גבוהה ורמת ה- FT4 תקינה. על מה זה מצביע? האם יש בעיה בבלוטת התריס או לא? האם זה מצריך בירור נוסף? מדובר בנער בן 14 שגובהו 1.80, שבזמן מאוד קצר גבה בצורה

תשובה:
TSH גבוה ו- FT4 בגדר הנורמה, זוהי תת-פעילות תת-קלינית של בלוטת התריס, כלומר, אין סימפטומים, רק חוסר איזון ברמת ההורמונים. מצב זה יכול להתפתח לתת-פעילות שיש לה סימפטומים, ואז טיפול עשוי להיות נחוץ. לא סביר שהעניין קשור לקצב הגדילה. עליכם לשוב עם התוצאות לרופא המטפל, ובכל מקרה, להיות במעקב של אנדוקרינולוג. יתכן שיידרשו בדיקות נוספות כעת. בברכה, ד"ר מיכל רסנר - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר פבלו אריאל רויטמן
ד"ר פבלו אריאל רויטמן פסיכיאטריה
4.9
( 38 חוות דעת )
"הגענו לדוקטור רויטמן בעקבות המלצות משני אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש והם צדקו לגמרי. דוקטור רויטמן הראה ידע רב ניסיון רב ויכולת אבחון מצויינת . החוויה היא שיש עם מי לדבר גם ברמה האישית וגם ברמה המקצועית. מישהו שמבין שיודע ושאכפת לו. לאחר התנסות עם הרבה פסיכיאטרים מדובר ממש בחוויה מתקנת. תודה."
פרופ' אמנון זיסמן
פרופ' אמנון זיסמן אורולוגיה
אורולוג מנתח, מנהל המחלקה האורולוגית במרכז רפואי שמיר (אסף הרופא)
ד"ר גיא תם
ד"ר גיא תם עיניים
4.9
( 145 חוות דעת )
"רופא מדהים הולכת אליו פעם בשנה במשך שנים לא אחליף אותו לרופא אחר!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו