דלג לתוכן
חזרה של תסמיני דיכאון וחרדה עם הפסקת התרופות
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/09/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 61, מקבלת ציפרלקס 10 מ"ג במשך 27 ימים. אולם בשל בעיות בשינה, חוסר תיאבון ומיחושים בקיבה, הפסיכיאטר המליץ לקחת גם כדור מירו 15 מ"ג לפני השינה. אני לוקחת כבר יומיים, ישנה הרבה יותר טוב, והתיאבון השתפר מעט. אני מקבלת טיפול תרופתי ליתר לחץ דם ולבלוטת התריס. היתה לי עלייה ברמת הסוכר בבדיקות האחרונות: 128 בצום, עוד לפני שהתחלתי לקחת את הציפרלקס והמירו. בבדיקת המוגלובין A1C והתוצאה היתה 6%. האם השילוב של ציפרלקס ומירו בסדר? רופאת המשפחה בקשה שאשמור על דיאטה ופעילות גופנית כדי לא להעלות את רמת הסוכר ולא להשתמש בטיפול תרופתי. האם התרופות שאני מקבלת כעת יכולות להשפיע על רמת הסוכר שלי? זוהי הפעם השלישית שאני חוזרת לציפרלקס. בין הטיפולים, שנמשכו כשנה וחצי עם הפסקה של כ-4 חודשים חזרו התסמינים של הדיכאון והחרדה. למה זה קורה?

תשובה:
הרופאה שלך צדקה שהמליצה לך קודם לנסות להשתלט על רמת הסוכר בדרכים של דיאטה ופעילות גופנית. אם דרכים אלה לא יעזרו, היא תתאים לך טיפול תרופתי. ככל הנראה בעיית הסוכר היא מקרית או משפחתית, ואינה קשורה לטיפול התרופתי. שילוב של ציפרלקס ומירו הוא שילוב שמגביר את תופעות הלוואי של התרופות, ולכן יש ליטול את התרופות ביתר זהירות. חשוב להמשיך להיות במעקב של הרופא המטפל ולהתייחס לכל תופעת לוואי שמופיעה. עם זאת, זהו שילוב מקובל. כאשר מפסיקים טיפול תרופתי שנחוץ לטיפול במחלה, ישנה חזרה של תסמיני המחלה. ד"ר נעמה ורבין - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר אנה וסילביצקי
ד"ר אנה וסילביצקי רפואה אסתטית
4.9
( 98 חוות דעת )
"תמיד כיף ונעים להגיע לקליניקה של ד״ר אנה לטיפולים. היא סבלנית, חמה ומקצועית ביותר."
ד"ר ורד ליבנה
ד"ר ורד ליבנה נוירולוגיה
5.0
( 7 חוות דעת )
"לדר' ליבנה הגענו בהמלצת רופא המשפחה לאחר שהיה בהרצאה של דר' ליבנה לרופאים בקהילה. הרופאה הקדישה לי ולביתי (בת 18) את כל הזמן הנחוץ (כמעט שעה), בדקה את כל המסמכים שהבאנו עוד בזמן הביקור, הפנתה את ביתי לעוד בדיקה נוספת - מבחן MOXO (לא כלול בסל) ונתנה לנו את המייל הפרטי שנשלח לה את תוצאות הבדיקה בשביל שתפענח אותה. עוד אציין שבהמשך גם קיבלנו הקלות למבחן הפסיכומטרי. אני רוצה להודות לדר' ליבנה וממליץ עליה בחום."
ד"ר אסתר גנלין - כהן
ד"ר אסתר גנלין - כהן נוירולוגיה
5.0
( 6 חוות דעת )
"ד"ר גנלין מדהימה, אמפטית, סבלנית, מקצועית, מצאנו אוזן קשבת לאתגרים שלנו עם ילדנו"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו