דלג לתוכן
לוסטראל ורמוטיב לטיפול בדיכאון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 11/12/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

לאחר שנה וחצי של נטילת 200 מ"ג לוסטראל בשל דיכאון שאחרי לידה, עברתי תהליך ארוך של פרידה מהתרופה. בשל רגישות רבה הורדתי כל שבוע 12.5 מ"ג. השבוע עמדתי לסיים את התרופה ואני חווה ירידה קלה במצב הרוח, מחנק, דאון, והיו גם שני התקפי פניקה. אני בקשר צמוד עם רופאה. האם אלו תופעות גמילה ידועות?

תשובה:
הסימפטומים שתיארת אינם מוגדרים כתופעות גמילה של התרופה, אולם ידוע כי בהפסקת ההשימוש בתרופה, התסמינים שבגללם היא נלקחת יכולים לחזור. בנוסף, אני משערת כי את חוששת מעט מהשינוי והפסקת התרופה, ויתכן שיש לכך קשר לסימפטומים שאת חווה. לא ציינת מדוע את רוצה להפסיק לקחת את נטילת התרופה לוסטראל. אם זה בגלל תופעות הלוואי של התרופה, אני יכולה להמליץ לך על תרופה ממקור צמחי בשם Remotiv, שיעילותה נבדקה מול יעילות הלוסטראל ונמצאה יעילה באותה מידה, אולם בתרופה זו, שכיחותן של תופעות הלוואי נמוכה יותר. רמוטיב אינה גורמת להפרעות שינה ואינה פוגעת בתפקוד המיני. התרופה מתאימה לדיכאון קל עד בינוני, ואפילו לכזה שמלווה בתסמינים של חרדה. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר נאסים אלקרנאוי
ד"ר נאסים אלקרנאוי אורתופדיה
מומחה לכירורגיה אורתופדית
ד"ר עמנואל סגייה
ד"ר עמנואל סגייה כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"dr sagiya was sensitive to the child's age, medical history and needed treatment. she explained treatment and surgery to a good understanding. most important for me as a mother is to say: i was confident that i leave my daughter in trustworthy and capable hands"
ד"ר ואלרי דונצ'יק
ד"ר ואלרי דונצ'יק כירורגיה
מומחה כרורגיה כלי דם
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו