דלג לתוכן
הטיפול בהרפס זוסטר באנשים מבוגרים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 21/11/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

אצל אבי, בן 85, אבחנו הרפס זוסטר, ורשמו לו טיפול באציקלוביר 800 מ"ג 5 פעמים ביום, וכן פרדניזון. ידוע לי שפרדניזון פוגע במערכת החיסונית, וגם לרוב אינו מותווה לשימוש בחולים שסובלים ממחלות ויראליות. אשמח להבין מה ההיגיון בשילוב שתי תרופות אלו בטיפול בהרפס זוסטר.

תשובה:
הטיפול המקובל בהרפס זוסטר ("שלבקת חוגרת" בעברית) הוא אכן אציקלוביר, תרופה אנטי ויראלית. בגילאים מבוגרים, מומלץ להוסיף לטיפול גם סטרואידים (למשל פרדניזון), על מנת לטפל בתופעה הנקראת Post Herpetic Neuralgia. תופעה זו נפוצה יותר אצל מבוגרים, ובאה לידי ביטוי בכאבים חזקים באזור הנגוע. הטיפול בסטרואידים הוכח כיעיל מאוד, וכמונע סיבוכים וכאבים מיותרים בחולים מבוגרים. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' אילן שמעון
פרופ' אילן שמעון אנדוקרינולוגיה
4.9
( 31 חוות דעת )
"הרופא היה נעים, הקדיש זמן למעבר מדוקדק על הבדיקות והסביר מה נדרש לבצע."
ד"ר מאשה קרני
ד"ר מאשה קרני פסיכיאטריה
5
( 10 חוות דעת )
"דר קרני מקצועית מאוד, רגישה ונעימה, אנחנו מרוצים ממנה מאוד"
ד"ר כנרת טננבאום גביש
ד"ר כנרת טננבאום גביש יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחית באולטראסאונד ורפואת האם והעובר, מנהלת מרפאת תאומים בבית חולים בלינסון
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו