הטיפול בהרפס זוסטר באנשים מבוגרים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 21/11/2007
1 דקות קריאה
שאלה:
אצל אבי, בן 85, אבחנו הרפס זוסטר, ורשמו לו טיפול באציקלוביר 800 מ"ג 5 פעמים ביום, וכן פרדניזון. ידוע לי שפרדניזון פוגע במערכת החיסונית, וגם לרוב אינו מותווה לשימוש בחולים שסובלים ממחלות ויראליות. אשמח להבין מה ההיגיון בשילוב שתי תרופות אלו בטיפול בהרפס זוסטר.
תשובה:
הטיפול המקובל בהרפס זוסטר ("שלבקת חוגרת" בעברית) הוא אכן אציקלוביר, תרופה אנטי ויראלית. בגילאים מבוגרים, מומלץ להוסיף לטיפול גם סטרואידים (למשל פרדניזון), על מנת לטפל בתופעה הנקראת Post Herpetic Neuralgia. תופעה זו נפוצה יותר אצל מבוגרים, ובאה לידי ביטוי בכאבים חזקים באזור הנגוע. הטיפול בסטרואידים הוכח כיעיל מאוד, וכמונע סיבוכים וכאבים מיותרים בחולים מבוגרים. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד