דלג לתוכן
ניתוח ארתרוסקופיה בכתף
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 22/11/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 22. לפני שבוע עברתי ניתוח ארתרוסקופיה בכתף. לאחר 3 ימים שהכתף היתה במצב של 90 מעלות הסרתי את הקיבוע והרגשתי שמכף היד עד המרפק אני מזיז אותה בקלות, ורוב היום אני הולך עם היד כלפי מטה מבלי להזיז את הכתף אלא מהמרפק ומטה. מהמרפק עד לכתף אני מרגיש כאבים בזרוע מכל תזוזה קטנה. רציתי לדעת אם אחרי שבוע, טוב שאני מזיז את היד, או שאני גורם לעצמי נזק מיותר. האם היד צריכה להישאר ב-90 מעלות במשך שבועיים? האם זהו מצב נורמלי של כל מנותח שאפשר להזיז מהמרפק ומטה בקלות ושיש כאבים מכל תזוזה קטנה מהמרפק ומעלה? איך אוכל לזהות בהרגשה שלא גרמתי לעצמי נזק?

תשובה:
הגבלת טווח התנועה ומידת ההפעלה של הכתף תלויים בסוג הניתוח שעברת, בהיקפו, בתפירת גידים או רצועות ועוד. ההמלצות לטווח התנועה ולפיזיותרפיה אמורות להיות כלולות במכתב השחרור שקיבלת מהמוסד המנתח ומהרופא שביצע את ההליך. הייתי ממליץ שתפנה לרופא המטפל כדי לקבל הנחיות להפעלת הכתף. בברכת בריאות שלמה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר ניר פילוסוף
ד"ר ניר פילוסוף רפואת שיניים
5
( 6 חוות דעת )
"ניר רופא קסום- מאוד מקצועי , מבין את העולם של כל הפה במקסימום. מאוד רגיש לסיטואציה ומשרה המון ביטחון ."
ד"ר דניאל קייזמן
ד"ר דניאל קייזמן אונקולוגיה
מומחה לרפואה פנימית ואונקולוגיה רפואית
פרופ' זיו מזור
פרופ' זיו מזור רפואת שיניים
מנהל מרפאה רב תחומית ומרכז לטיפולי חניכיים והשתלות שיניים בתל אביב
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו