דלג לתוכן
כאבי שרירים עקב נטילת סטאטינים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 24/11/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני סובלת מרמת כולסטרול גבוהה, ומאז לקיחת תרופות להורדת רמת הכולסטרול, כמו סימבקור, סימוביל, פריבליד וליפיטור, אני סובלת מכאבי רגלים חזקים מאוד. ניסיתי את כל התרופות האלה, ואף אחת לא התאימה לי. מה ניתן לעשות? גם רמת הכולסטרול לא ירדה.

תשובה:
התרופות שהזכרת, סימוביל וליפיטור, הן ממשפחת הסטאטינים, ותופעת הלוואי של כאבי שרירים היא תופעה ידועה ומוכרת. ישנן תרופות נוספות ממשפחת הסטאטינים, אך יש סיכוי שגם תרופות אלו יגרמו לאותה הבעיה. תרופה בשם אזטימיב ניתנת גם היא לטיפול ברמת כולסטרול גבוהה, והיא בעלת מנגנון פעולה שונה מזה של תרופות ממשפחת הסטאטינים. אזטימיב פועלת על ידי הורדת ספיגת הכולסטרול במעי, וניתן ליטול אותה ביחד עם סטאטינים. http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=344
רופאים בתחום
ד"ר מאיסם שהאב
ד"ר מאיסם שהאב כירורגיה כלי דם
רופאה מומחית, בכירה בתחום מחלות כלי הדם במרכז רפואי מאיר
נוירואקטיב - טיפול נוירופידבק ללא תרופות ב-ADHD, חרדה וקשב
נוירואקטיב - טיפול נוירופידבק ללא תרופות ב-ADHD, חרדה וקשב הפרעות קשב וריכוז
שיפור קשב, ריכוז וחרדה ללא תרופות וללא תופעות לוואי - ייעוץ ראשוני חינם!
פרופ' נועה גפן
פרופ' נועה גפן עיניים
מומחית ברפואת עיניים, מנתחת קטרקט וגלאוקומה, מנהלת שירות הגלאוקומה בבתי החולים בלינסון והשרון, מרכז רפואי רבין, פ"ת
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו