דלג לתוכן
הגורמים לרמה נמוכה של אשלגן בדם
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 30/11/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אמי בת 52. בבדיקת הדם האחרונה אובחן אצלה חוסר אשלגן בגוף, והיא נוטלת תרופה שנקראת Slow-K. מרגע נטילת התרופה היא סובלת משלשולים, חולשה וטעם רע בפה. ברצוני לדעת אם זו אחת מתופעות הלוואי של התרופה, ואם כדאי לה להמשיך ליטול אותה. מה עליה לאכול על מנת לאזן את חוסר האשלגן?

תשובה:
יש לברר מהי הסיבה לרמת אשלגן נמוכה. שימוש בתרופות מסוג הידרוכלורותיאזיד להורדת לחץ הדם גורם לאיבוד אשלגן בשתן, ולכן לרמת אשלגן נמוכה בדם, וגם לתרופות אחרות, כמו חלק מהתרופות לטיפול באסתמה, אינסולין ועוד, יש השפעה כזאת. יש לברר אילו תרופות נלקחות ואילו מהן עשויה לגרום לרמת אשלגן נמוכה. בנוסף, איבוד האשלגן יכול להתרחש דרך מערכת העיכול (שלשולים) או כאשר יש הפרעה כלייתית. ישנן סיבות אפשריות נוספות, אולם אלו הן הסיבות העיקריות. יש לבצע בדיקות דם שכוללות ספירת דם וכימיה בדם ולבדור את תפקוד הכליות. בנוסף מומלץ לבצע בדיקת גזים בדם כי לבדוק אם יש הפרעות במאזן חומצה-בסיס גורמות לשינויים ברמת האשלגן. אם הסיבה לרמת האשלגן הנמוכה ידועה, יתכן שאין צורך בבדיקות אלו. Slow K אינה ממש תרופה, זהו במינרל אשר ניתן באופן מלאכותי בכדורים, ותוכלי לקרוא עליו, וגם על מזונות המכילים אשלגן, בדף הבא: http://www.infomed.co.il/vitamin1.asp?vID=2
רופאים בתחום
ד"ר ווהבי ווהבי
ד"ר ווהבי ווהבי עיניים
4.9
( 12 חוות דעת )
"רופא מעולה מאיר פנים עים סבלנות רבה שמחים תמיד להמליץ עליו .."
ד"ר סורוביץ יולנדה - שנטיב
ד"ר סורוביץ יולנדה - שנטיב רפואת שיניים
ניידת לטיפולי שיניים עד הבית, שיקום הפה
ד"ר ברנרד ברוך דוידוביץ
ד"ר ברנרד ברוך דוידוביץ כירורגיה
כירורג בכיר בית חולים קפלן ברחובות
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו