האם מותר לחולת לופוס לקחת פוסטינור?
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/02/2007
1 דקות קריאה
שאלה:
האם מותר לחולות במחלת הלופוס לקחת גלולת פוסטינור New? אני שואלת מפני שידוע לי שלחולות לופוס אסור להשתמש בגלולות למניעת הריון.
תשובה:
קודם כל, נכון שבעבר היה איסור מוחלט על נטילת גלולות למניעת הריון לחולות לופוס בשל כמות האסטרוגן הגבוהה שהיתה בגלולות. כיום, לאור מספר מחקרים שנערכו, ובעקבות הפחתת מינון ההורמונים בגלולות מהדור החדש, האיסור אינו מוחלט, וכל מקרה נשקל לגופו. תוכלי לקרוא על הנושא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_082106_12.htm


