דלג לתוכן
בזמן האחרון קורה שבבוקר, במהלך ההתארגנות, אני נופלת על גבי מבלי שקדמה לכ
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 19/01/2005
1 דקות קריאה
שאלה:

בזמן האחרון קורה שבבוקר, במהלך ההתארגנות, אני נופלת על גבי מבלי שקדמה לכך סחרחורת או כל סימן מקדים אחר. האם זוהי תופעת לוואי של התרופה לפונקס אותה אני נוטלת בקביעות ? האם ללחץ הדם שלי (93/76) יש קשר לתופעה? מה אפשר לעשות כדי למנוע אותה ?

תשובה:
נשמע שמדובר בתת לחץ דם אורתוסטטי, כלומר, שבמעבר משכיבה לעמידה הגוף מוריד לפתע את לחץ הדם ואת חשה עילפון. בהחלט ייתכן קשר ללפונקס, אולם בשל היותה תרופה שכדאי לנסות ולהישאר איתה כל עוד אפשר אם היא משפיעה לטובה, ייתכן שלא כדאי להחליפה, ויש להתייעץ על כך עם הפסיכיאטר. בכל מקרה, ישנם מספר דברים שתוכלי לעשות בנידון שאולי יוכלו לעזור לך: 1. קימה הדרגתית משכיבה או ישיבה לעמידה. 2. הישמרות ממאמץ גופני במזג אוויר חם. 3. שינה עם ראש מוגבה על כרית. 4. חבישת גרביים אלסטיות. 5. שתייה מרובה. 6. אכילה רבה יותר של מלח. 7. שתיית קפה. 8. תרופות שונות, במידה והנ"ל לא עוזר.
רופאים בתחום
ד"ר עומר פלייסיג
ד"ר עומר פלייסיג רפואת שיניים
אורתודונט מומחה ליישור שיניים ולסתות
פרופ' צבי בנטואיץ
פרופ' צבי בנטואיץ אלרגיה ואימונולוגיה
ד"ר קארין אריש
ד"ר קארין אריש רפואת כאב
מומחית להרדמה ורפואה לשיכוך כאב
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו