דלג לתוכן

בירור הסיבות לנשירת שיער

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 25/01/2010 תאריך עדכון: 16/05/2013
1 דקות קריאה

שאלה:

אני בן 50+, מטופל בתרופות Eltroxin ו- Ramitens ובוויטמין B12 במשך שניים וחצי. שמתי לב שבשנה האחרונה נושר לי השיער בירכיים, בזרועות הידיים ומעל הקרסוליים, עד כדי קרחות חלקות. רופא עור לקח לי ביופסיה, לשלילת אלופציה מוצינוזה ופוליקולרמיקוזיס פונגוא

תשובה:

אלופציה מוצינוזה - (Alopecia Mucinosa) היא תהליך של פגיעה וזיהום בשורש השערה שמוביל לנשירת שיער. הסיבה לתופעה אינה ידועה. פוליקולרמיקוזיס פונגואידס (Follicular Mycosis Fungoides) היא סוג של לימפומה עורית (Cutaneous T Cell Lymphoma) שבדרך כלל מתבטא בגידולים אשר דומים לפריחה עורית או לאקזמה. כדאי להמתין לתשובת הביופסיה על מנת לדון באופן הטיפול. הטיפול נקבע על פי סוג המחלה ורמת המחלה. לתרופות שאתה לוקח בדרך כלל אין תופעת לוואי מסוג זה, ובכל זאת, ייתכן שיש קשר בין התרופות לבין הנשירה. ד"ר נעמה ורבין - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר מלאכי דניאלי
ד"ר מלאכי דניאלי רפואת שיניים
ד"ר משה קולר
ד"ר משה קולר כירורגיה
 תדרים המרכז לשמיעה
תדרים המרכז לשמיעה אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו