דלג לתוכן
האם יש קשר בין נוכחות הליקובקטר ומחלת צליאק
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 02/01/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 23. היה לי הליקובקטור לפני כמה שנים, שטופל וככל הנראה עבר. לאחרונה חזר לי ההליקובקטור וטופלתי טיפול אנטיביוטי, ובבדיקה התגלה שהוא לא עבר. אני רגישה לפניצילין ויש לי צליאק (רגישות לגלוטן). הין האנטיביוטיקות שלקחתי נטלתי גם אחת שהיה בה גלוטן. האם זה פוגע ברירית הקיבה? והאם זה מעלה את הסיכון שלי לפיתוח כיבים או מחלות אחרות? הקשר בין מחלת צליאק, נוכחות החיידק הליקובקטר פילורי וממצאים דלקתיים או הסננה לימפוציטרית בדופן הקיבה נבדק במספר מחקרים, כולל במחקר בבית החולים אסף הרופא שפורסם לפני כשנה. במחקרים הללו לא הוכח קשר משמעותי בין החיידק לבין מחלת הצליאק. קרוב לוודאי שההפרעות והממצאים בקיבה שייכים למחלת הצליאק ללא קשר להימצאות החיידק. מידע רב נוסף על החיידק הליקובקטר, כמו גם על מחלת צליאק, תוכלי למצוא בקלות בפורטל אינפומד. בברכה ד"ר נחום ורבין

תשובה:
מומחה לכירורגיה כללית
רופאים בתחום
ד"ר נטע בומס יונאי
ד"ר נטע בומס יונאי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
רופאה בכירה במערך נשים ויולדות וביחידת האולטרסאונד הגניקולוגי בבית החולים כרמל בחיפה ושירותי בריאות כללית
ד"ר רוני שילה
ד"ר רוני שילה פסיכיאטריה
מומחה עולמי בהתאמת טיפול תרופתי למאפייניו הספציפים של המטופל. קשוב, רגיש, סבלני ואמפתי!
ד"ר קרן גבע
ד"ר קרן גבע נוירולוגיה ילדים והתפתחות הילד
מומחית בנוירולוגית ילדים והתפתחות הילד, מנהלת את היחידה לנוירולוגית ילדים בבית החולים מאיר, כפר-סבא
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו