שאלה
יש לי ילד בן 6 וחצי, הוא תלמיד בכיתה א'. הוא מאור מוכר במרכז להתפתחות הילד, שם הוא קיבל חיזוקים בפיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת והכנה לכיתה א, והיתה לו גננת שילוב. כיום הוא בכיתה א. הוא השתלב יפה בכיתה גם מבחינת הלימודים וגם מבחינה חברתית. הקושי הוא שיש לו הפרעת קשב שמתבטאת בניתוקים, בחולמנות, וכל דבר הוא מבצע באיטיות. זה בא לידי ביטוי גם כשהוא עושה פעילות ספורטיבית. תמיד צריך לגעת בו או לקרוא לו בשביל שיחזור לריכוז. ביקרנו אצל רופא נוירולוג והוא, בלי שום אבחון (על פי מכתב של השירות הפסיכולוגי, ועל ידי כל מיני השערות ומכתבי סיכום) נתן לי מרשם לריטלין. חשוב להדגיש שגם הפסיכולוגית בשירות הפסיכולוגי אמרה שהוא מתקדם בקצב הכיתה, אבל שיש לו הרבה הפרעות קשב, ושזה גם בא לידי ביטוי בכך שבכל פעילות בכיתה הוא מתנתק מהמורה. חשוב להדגיש שהשנה ביקשתי מורת שילוב. הוא יצא כמה פעמים למפגש איתה. המורה אמרה שהילד יודע לקרוא ושהוא בקצב הכיתה, ולכן אין צורך תמיד להוציא אותו מהכיתה. אני אובדת עצות ואני רוצה לדעת מה השלב הבא. איזה אבחון צריך לעשות לו בשביל לדעת באמת אם יש לו הפרעות קשב, ואם כן, איך לטפל בה?