דלג לתוכן
השמנה כתופעת לוואי של סטרואידים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 02/11/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

זה כ-4 חודשים שאני נוטלת תרופה בשם פרדניזון לטיפול בסרקואידוזיס. התחלתי במינון של 50 מ"ג, ובמשך הזמן הופחת המינון, וכרגע אני נוטלת 30 מ"ג. לדברי הרופא, יכול להיות שאצטרך להמשיך ולקחת באופן קבוע כדור אחד ליום. מאחר שמשקלי עלה ב-10 קילו, האם אוכל להוריד מהמשקל, והאם הנפיחות יכולה לרדת עקב הורדת המינון ל-20 מ"ג? האם ימשיכו בעיות העיכול? לפי מיטב הבנתי, במינון של 20 מ"ג כמעט אין תופעות לוואי, אך מאחר שכבר יש לי כאלה, האם יכולות תופעות הלוואי לסגת?

תשובה:
אחת מתופעות הלוואי של הסטרואידים היא שהם גורמים להשמנה מרכזית, ז"א לפיזור שונה של רקמת השומן בגוף, כך השומן נוטה להתרכז בציר המרכזי של הגוף. אני משוכנעת שתוכלי להוריד במשקל, אך יתכן שכל זמן שתמשיכי לקחת את התרופה, ישאר פיזור השומן מרכזי. אני מניחה שלזה את מתכוונת כשאת אומרת "הנפיחות". ככל שתרדי במינון התרופה, כך ילכו תופעות הלוואי ויפחתו באופן משמעותי. זה נכון הן לגבי הנפיחות והן לגבי מערכת העיכול. כן, תופעת לוואי בהחלט יכולה לסגת. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר מירב אורן
ד"ר מירב אורן אנדוקרינולוגיה ילדים
מומחית ברפואת ילדים ובאנדוקרינולוגיית ילדים | מנהלת מחלקת ילדים במרכז הרפואי לגליל | אפשרות להחזר כספי מחברות הביטוח הפרטיות
ד"ר אריה פלדמן
ד"ר אריה פלדמן פנימית
מנהל מרפאת יתר לחץ דם ומניעת מחלות קרדין וסקולריות ומנהל מחלקה פנימית במרכז רפואי אוניברסיטאי ברזילי
ד"ר מרים ברן
ד"ר מרים ברן פסיכיאטריה
רופאה בכירה פסיכיאטרית מבוגרים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו