דלג לתוכן
מהי סוכרת תפלה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 13/02/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

ב-2003 עברתי ניתוח מנינגיומה, ומאז אני שותה שלושה בקבוקי מים בלילה, מאחר שאני חשה באמצע השינה יובש. עד הבוקר שלושת הבקבוקים ריקים. מובן שישנן השלכות - קימה תכופה לשירותים. היום, לאחר ביקורי אצל רופאת הנשים שסיפרתי לה על התופעה, שמעתי מפיה מושג חדש: ייתכן שיש לי "סוכרת המוח". האם ישנה מחלה כזאת? ואם כן, מהן ההשלכות ותופעות הלוואי של המצב, ואיך מטפלים בו?

תשובה:
הכוונה של הרופאה ב"סוכרת של המוח" היא למחלה סוכרת תפלה Diabetes Insipidus, שהיא הפרעה נדירה בחילוף חומרים, בה החולה מייצר כמויות גדולות של שתן בגלל מחסור בהורמון וזופרסין, הורמון אנטי דיורטי, כלומר הורמון שמווסת ספיגה חוזרת של מים מן הכליות. ישנם שני סוגים – מרכזי ונפרוגני. בשניהם, הסימפמטומים הם שתיה מרובה וריבוי שתן, עם סיכון להתייבשות. הטיפול במחלה נעשה על ידי ההורמון דסמופרסין, הורמון מאותה המשפחה של ההורמון וזופרסין החסר. תופעה כזו עלולה להופיע לאחר ניתוח באזור המוח. בנוסף, יתכן שאת מתחילה לפתח סוכרת (היכולה להופיע עם סימפטומים דומים) ללא קשר לניתוח שעברת. כדי לאבחן את המחלה, יש מספר בדיקות דם ושתן שתצטרכי לעבור. אני מציעה לך לפנות לרופא המשפחה להמשך הבירור. בהצלחה! מידע נוסף תוכלי למצוא באתרים הבאים: http://www.emedicine.com/med/topic543.htm
רופאים בתחום
פרופ' ניר סורקין
פרופ' ניר סורקין עיניים
5
( 7 חוות דעת )
"כל הטיפול נעשה ברגישות גדולה, הבנה לחרדתיות שלי, בנועם ושלווה. התקבלתי בסבר פנים יפות גם ע"י הצוות המנהלתי וגם ע"י הצוות הרפואי. אני מרגישה טוב בעקבות ניתוחי העיינים ועל כך תודתי"
ד"ר גיא מעוז
ד"ר גיא מעוז אורתופדיה
5
( 4 חוות דעת )
"הגעתי לאחר שהות של יומיים ברשימת המתנה, כל הכבוד.. טיפול ואבחנות מצוינות (למיטב הבנתי)."
ד"ר ראובן אייכנבאום
ד"ר ראובן אייכנבאום נוירולוגיה
4.8
( 6 חוות דעת )
"ד"ר אייכנבאום רגיש למצבנו. שם לב לשיפור במצב, על אף שעברה כמעט שנה מהפעם האחרונה בה היינו בביקור. הוא היה רגיש ואדיב וקשוב"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו