דלג לתוכן
האם מותר להיניק בעת נטילת התרופות פרולול ופרופילתיוציל?
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 16/02/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

זה כשלוש שנים אני נוטלת אלטרוקסין 50, כדור אחד ביום, עקב תת-פעילות בלוטת התריס. בבדיקה שנעשתה לאחר הלידה גילו פעילות יתר של בלוטת התריס: TSH 0.03 T3 10.6 T4 29.4 הרופא רשם לי את התרופות הבאות: פרולול 40 (כדור אחד ביום), פרופילתיוציל (3 כדורים ביום). האם מומלץ להמשיך להיניק או להפסיק? התינוקת בת כחודשיים.

תשובה:
מזל טוב ללידת הבת. פרולול או Propranolol היא תרופה ממשפחת חוסמי בטא. לפי הנתונים שבידי, אין בעיה להיניק בזמן נטילת התרופה. היא אמנם מופרשת בהנקה, אך ריכוזה ככל הנראה נמוך מכדי לגרום נזק לתינוק היונק. עם זאת, אם יש לתינוק נטייה לקצב לב איטי או לרמת סוכר נמוכה, יש לנהוג בזהירות. גם השימוש בתרופה Propylthiouracil, הניתנת לטיפול ביתר פעילות של בלוטת התריס, מותר בעת הנקה, והסיכון לתינוק מינימלי. חשוב לציין כי לפי היצרן, אין להשתמש בתרופה בזמן הנקה, אך לפי ארגון רופאי הילדים העולמי, אין בעיה להשתמש בה בזמן הנקה, והיא ניתנת לנשים מיניקות. יש לבדוק את תפקודי בלוטת התריס של התינוק בהפרשים של 4-2 שבועות, כדי לוודא שהתרופה שנוטלת האם לא גרמה לו תת פעילות של בלוטת התריס. בברכה, ד"ר טלי צ'רנוביצקי - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' יקי כהן
פרופ' יקי כהן אף אוזן גרון וכירורגיית ראש-צוואר
מנהל מחלקת אף אוזן גרון וניתוחי ראש וצוואר בקריה הרפואית לבריאות האדם - רמב"ם חיפה
ד"ר רביע שואהנה
ד"ר רביע שואהנה רפואת שיניים
רופא שיניים המתמקד ברפואת שיניים אסתטית, שיקום הפה, כירורגיה ושתלים, יישור שיניים
ד"ר רמית מעוז-סגל
ד"ר רמית מעוז-סגל אלרגיה ואימונולוגיה
4.9
( 23 חוות דעת )
"רופאה מאוד נחמדה יחס טוב מסבירה יפה וטיפול טוב"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו