דלג לתוכן
תפקוד בלוטת התריס ורעד בידיים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 29/04/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 19. יש לי תת פעילות מולדת של בלוטת התריס. קראתי באינטרנט על כך שלאנשים עם היפותירואידיזם יכול להופיע רעד בשרירים כשמופעל לחץ (myoclonus). זה אכן קורה לי לפעמים. בכל זאת, הייתי רוצה לדעת איך נגרמת התופעה בעקבות תת פעילות של בלוטת התריס.

תשובה:
היפותירואידיזם הוא מצב של חסר בהורמונים המיוצרים בבלוטת התריס, שתפקידם חשוב ביותר למטבוליזם של הגוף. חסר של הורמונים אלה מביא להאטת קצב חילוף החומרים בגוף, וכך לעייפות, לחולשה, לעלייה במשקל וכדומה. Myoclonus, או רטט שריר עוויתי, הוא דווקא סימפטום המאפיין יותר מצב של פעילות יתר של בלוטת התריס. התגובה נוצרת על ידי המטבוליזם המוגבר, אשר גורם באופן בלתי רצוני לשליחת אותות עצביים להתכווצות והרפיית שרירים. יכול להיות שאתה מקבל טיפול באלטרוקסין במשך תקופה ארוכה, וכי כעת רמת ההורמונים שלך לא מאוזנת. אמליץ לך להתייעץ עם אנדוקרינולוג אם סימפטומים אלה ממשיכים. ד"ר קרן גלרון - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' ניצן ביצ'צ'ו
פרופ' ניצן ביצ'צ'ו רפואת שיניים
בעל שם עולמי בשיקומי פה מורכבים עם אוריינטציה אסתטית ושתלים דנטליים
ד"ר דוד מילאטינר
ד"ר דוד מילאטינר יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחה לרפואת נשים וכירורגיה גינקולוגית
ד"ר אריה פלדמן
ד"ר אריה פלדמן פנימית
מנהל מרפאת יתר לחץ דם ומניעת מחלות קרדין וסקולריות ומנהל מחלקה פנימית במרכז רפואי אוניברסיטאי ברזילי
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו