דלג לתוכן
תוצאות בדיקות המעידות כנראה על מחלת הנשיקה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 05/06/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

בעקבות חום גבוה של 39 או 40 מעלות, במשך 3 שבועות, הפנו את בתי התינוקת לבדיקות, ולהלן התוצאות: got ast 911 gpt alt 1161 ggt 82 alk phosphatase 379 ebv igm borderline 26 ebv igg positive 734 cmv igg 0.37 negative cmv igm 8 negative הרופא טוען שאולי זאת מחלת הנשיקה, אבל לא בטוח. מה זה יכול להיות?

תשובה:
לפי הנוגדנים, נראה כי מדובר בזיהום חריף ב- EBV, הכוונה לזיהום עכשווי, היות שגם IgM חיובי (זהו נוגדן שעולה עם תחילת המחלה ונשאר חיובי למשך 3-2 חודשים לאחר תום המחלה) בניגוד ל- IgG, אשר נשאר בדרך כלל לכל החיים. לרוב, במחלת הנשיקה ניכר לויקוציטוזיס משמעותי - ספירה גבוהה של תאי הדם הלבנים, מעל 10,000, ובנוסף, לימפוציטוזיס משמעותי - עליה גבוה של הלימפוציטים מבין כלל התאים הלבנים עם לימפוציטים א-טיפיים במשטח הדם. (האם בוצעו בדיקות אלו?) במצב כזה, גם תפקודי הכבד מופרעים באופן קל עד בינוני. במקרה של בתך, ערכי הטרנסאמינזות (AST, ALT) גבוהים בהרבה מעל הנורמה. הדבר ניתן להסבר על ידי מחלת הנשיקה, אולם יש לחפש גם סיבות נוספות, למשל צהבת נגיפית מסוג A. יש מקום לביצוע בדיקה סרולוגית לצהבת נגיפית. אולם על פי הנוגדנים כנגד EBV הסיכוי רב שמדובר בכל זאת במחלת הנשיקה. בברכה, ד"ר שירי אורי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר עמית דרוין
ד"ר עמית דרוין פנימית
4.9
( 18 חוות דעת )
"רופא מאוד מקצועי ונעים"
 קרן עקיבא - N.D נטורפתית
קרן עקיבא - N.D נטורפתית נטורופתיה
5
( 15 חוות דעת )
"הגעתי לקרן בעקבות כאבי בטן שלא פסקו , בפגישה עם קרן הותאם לי תפריט במיוחד בשבילי ובנוסף קיבלתי צמחי מרפא להקלה על כאבי הבטן קרן ליוותה אותי לאורך כל התהליך ועדכנה את התפריט בהתאם למצבי ממליץ בחום"
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5
( 51 חוות דעת )
"רופא מספר 1 מקצועי סבלני ואנושי ."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו