דלג לתוכן
שלשולים בעת טיפול עם רפאפן
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 05/06/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 20. לפני 5 ימים אובחן אצלי חיידק סטרפטוקוקוס בגרון. הרופא נתן לי רפאפן ואמר לי לקחת את התרופה במשך 10 ימים. בתחילת המחלה היה לי חום נורא גבוה וכאב גרון ממש חזק. לאחר 3 ימים של טיפול ברפאפן החום ירד, אך כאב הגרון רק נהיה חזק יותר. גם אחרי 5 ימים (היום) יש לי מין בלוטה נורא נפוחה בצד ימין בצוואר. האם להחליף אנטיביוטיקה? האם אחת מתופעות הלוואי של רפאפן היא שלשולים? מאז שהתחלתי לקחת את התרופה, יש לי שלשול, ורציתי לדעת אם זה רק צירוף מקרים.

תשובה:
אני מקוה שהרגשתך השתפרה. רפאפן היא תרופת הבחירה לטיפול בדלקת גרון סטרפטוקוקלית, אם אכן נלקח משטח והוכח כי זה החיידק. יכולים להיות סיבוכים של אבצסים מסוגים שונים במצבים כאלה, ולכן אם המצב מחמיר בעת טיפול, מומלץ לחזור לרופא המטפל. אחת מתופעות הלוואי השכיחות של רפאפן היא אכן שלשולים. בהצלחה! ד"ר טלי צ’רנוביצקי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר קרן גבע
ד"ר קרן גבע נוירולוגיה ילדים
מומחית בנוירולוגית ילדים והתפתחות הילד, מנהלת את היחידה לנוירולוגית ילדים בבית החולים מאיר, כפר-סבא
פרופ' אילן שמעון
פרופ' אילן שמעון אנדוקרינולוגיה
4.9
( 34 חוות דעת )
"פרופ' אילן שמעון רופא מדהים, סבלני, רציני, אכפתי, בדק הכל מהכל ויצאתי ממנו אחרת לגמרי מאיך שהגעתי. הוא הסביר, הרגיע ונתן הסברים מפורטים איך ממשיכים מכאן. ממליצה בחום!!"
פרופ' דני בן אמיתי
פרופ' דני בן אמיתי עור ומין
לשעבר מנהל יחידת עור ילדים במרכז רפואי "שניידר"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו