דלג לתוכן
שלשולים בעת טיפול עם רפאפן
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 05/06/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 20. לפני 5 ימים אובחן אצלי חיידק סטרפטוקוקוס בגרון. הרופא נתן לי רפאפן ואמר לי לקחת את התרופה במשך 10 ימים. בתחילת המחלה היה לי חום נורא גבוה וכאב גרון ממש חזק. לאחר 3 ימים של טיפול ברפאפן החום ירד, אך כאב הגרון רק נהיה חזק יותר. גם אחרי 5 ימים (היום) יש לי מין בלוטה נורא נפוחה בצד ימין בצוואר. האם להחליף אנטיביוטיקה? האם אחת מתופעות הלוואי של רפאפן היא שלשולים? מאז שהתחלתי לקחת את התרופה, יש לי שלשול, ורציתי לדעת אם זה רק צירוף מקרים.

תשובה:
אני מקוה שהרגשתך השתפרה. רפאפן היא תרופת הבחירה לטיפול בדלקת גרון סטרפטוקוקלית, אם אכן נלקח משטח והוכח כי זה החיידק. יכולים להיות סיבוכים של אבצסים מסוגים שונים במצבים כאלה, ולכן אם המצב מחמיר בעת טיפול, מומלץ לחזור לרופא המטפל. אחת מתופעות הלוואי השכיחות של רפאפן היא אכן שלשולים. בהצלחה! ד"ר טלי צ’רנוביצקי - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' ניר סורקין
פרופ' ניר סורקין עיניים
5
( 7 חוות דעת )
"כל הטיפול נעשה ברגישות גדולה, הבנה לחרדתיות שלי, בנועם ושלווה. התקבלתי בסבר פנים יפות גם ע"י הצוות המנהלתי וגם ע"י הצוות הרפואי. אני מרגישה טוב בעקבות ניתוחי העיינים ועל כך תודתי"
פרופ' מרים דוידוביץ
פרופ' מרים דוידוביץ ילדים
5
( 20 חוות דעת )
"טיפול יסודי, אנושי ומקצועי. ממליצים בחום."
פרופ' אדריאן אלנבוגן
פרופ' אדריאן אלנבוגן יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל אקדמי ויועץ פריון
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו