דלג לתוכן
אי-ספיקת כליות כרונית
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 05/11/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 24, סובלת מאי-ספיקת כליות כרונית. לפני כמה חודשים אובחן אצלי ריפלוקס דו-צדדי בשתי הכליות. כליה שמאל מתפקדת ב-15%, והימנית ב-85%. לפני חודשיים עברתי ניתוח לתיקון הצינוריות והריפלוקס. במהלך החודשיים שעברו מאז הניתוח אני סובלת מכאבים חדים בגב בתחתון ומצריבה במתן שתן, כאבים דומים לאלה שקדמו לניתוח. בדיקות הדם, חודשיים לאחר הניתוח, מראות רמת קראטינין של 1.9, וכן רמה גבוהה של אוראה בשתן. ידוע לי שרמת קראטינין מעל 1.2 בדם באורך זמן ממשוך היא אינדיקציה לאי-ספיקת כליות. האם רמה גבוהה של קראטינין עשויה להופיע בעקבות הניתוח, ולהסתדר רק כעבור זמן ממושך? האם הרמה מעידה על החמרה? עשיתי אולטרסאונד חודש וחצי לאחר הניתוח, ולפיו הכליה הימנית מפיקה מעט מאוד שתן, בזרם חלש מאוד. איזו השלכה יש לממצא זה? בביקורת שלאחר הניתוח, הרופא המנתח אמר כי הבדיקות מעידות על כך שהכל תקין, וציין שאין צורך בביצוע בדיקת ציסטוגרפיה, שכמותה עשיתי בעבר לאבחון הריפלוקס. הוא רק הורה לי לחזור למעקב בעוד חצי שנה. יש צורך בהמשך מעקב באמצעות בדיקות הדמיה ובדיקות מעבדה. לפי המידע שמסרת, דווקא הכליה הימנית, שתפקדה ב-85% לפני הניתוח, מפרישה אחריו מעט מאד שתן. האם לא טעית, והמצב הזה לאחר הניתוח הוא דווקא של הכליה השמאלית, שתפקודה לפני הניתוח היה של 15% בלבד? לעיתים מבוצע ניתוח על מנת לעצור את המשך הידרדרות המצב בכליות ולא בהכרח לשיפור המצב הכרוני. ד"ר נחום ורבין

תשובה:
מומחה לכירורגיה כללית
רופאים בתחום
ד"ר תמר קורן
ד"ר תמר קורן עור ומין
5
( 12 חוות דעת )
"ד"ר תמר קורן מקצועית ונעימה. יסודית ואדיבה. הרגשתי שהבן שלי בידיים טובות."
פרופ' יצחק צילינסקי
פרופ' יצחק צילינסקי כירורגיה פלסטית
מומחה לכירורגיה פלסטית ולניתוחי מוז (Mohs)
ד"ר קלוד מסיקה
ד"ר קלוד מסיקה עיניים
רופא עיניים בכיר במרכז הרפואי שערי צדק
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו