דלג לתוכן
עובר במנח עכוז
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 28/05/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בשבוע ה-26 של ההריון ובאולטרסאונד האחרון, שנערך לפני כשבועיים, העובר היה במנח עכוז. האם זה אומר שהוא יישאר במנח הזה? זה קצת מדאיג אותי.

תשובה:
קודם כל בשעה טובה! מצג עכוז הוא מצב שבו עכוז העובר, ולא ראש העובר, הוא החלק המוביל או המקדים, כלומר החלק הפונה אל תעלת הלידה. בתחילת ההריון, חלק גדול מן העוברים נמצא במצג זה, וככל שההריון מתקדם, אחוז העוברים הנמצאים במצג עכוז יורד, עד כדי 4% לקראת הלידה. לרוב, העובר יכול עוד להתהפך עד השבוע ה-32 לערך. לאחר מכן העובר גדול, ותופס את רוב חלל הרחם, כך שהסיכוי להתהפך קטן. כיום מנסים להימנע מלידה נרתיקית במצג עכוז, ומעדיפים להזמין את היולדת לניתוח קיסרי מתוכנן על מנת להימנע מסיבוכים קשים העלולים להיווצר בלידה וגינלית של עובר במצג עכוז. כפי שאת מבינה, בשבוע ה-24 עוד מוקדם מדי לדאוג, העובר שלך עוד יכול להתהפך כמה פעמים עד למועד הלידה. גם אם בשבועות מתקדמים יותר העובר יסרב להתהפך, ניתן לבצע היפוך חיצוני, או להשתמש בשיטות אלטרנטיביות שאמורות לעודד היפוך. מידע נוסף על שיטות ההיפוך תוכלי למצוא כאן: http://www.infomed.co.il/questions/q_081908_11.asp
רופאים בתחום
פרופ' אליזבט הלף און
פרופ' אליזבט הלף און פנימית
4.7
( 15 חוות דעת )
"לאחר הייעוץ ובדיקה אצל פרופ' אליזבט הלף און היא השרתה תחושת ביטחון לגבי המשך מעקב , הייתה יסודית ומקצועית ונתנה לנו תחושה נעימה מאוד"
פרופ' שחר פרנקל
פרופ' שחר פרנקל עיניים
4.9
( 11 חוות דעת )
"מפגש נעים טיפול בתשומת לב ומקצועיות."
ד"ר יוסי הר-טוב
ד"ר יוסי הר-טוב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
4.9
( 51 חוות דעת )
"ד"ר יוסי הר טוב היה אדיב מאוד, הרגיע אותי שהייתי לחוצה והסביר בצורה הכי ברורה על ההליך. מאוד אהבתי אותו ואמליץ עליו ואף אחזור בהיריון הבא שלי"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו