טיפול אנטיביוטי בדלקת לאישה עם MVP
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 30/05/2008
1 דקות קריאה
שאלה:
בדיקת שקיעת דם שעשיתי יצאה מוחשת (48). שאלתי, האם לקחת אנטיביוטיקה עקב צניחת מסתם הלב (MVP) לפי הוראת הקרדיולוג? בעבר נאמר לי לקחת אנטיביוטיקה כשיש דלקת. מה עושים?
תשובה:
אם הבנתי נכון את שאלתך, את חוששת מהימצאות זיהום על סמך תוצאות שקיעת הדם. שקיעת דם מוחשת אכן מעידה על מחלות דלקתיות וזיהומיות, הגורמות ליצירה מוגברת של חלבונים אשר מאיצים את קצב שקיעת הדם. שקיעת הדם יכולה גם לעלות בגיל מבוגר, בהריון ובמצב של אנמיה. האם יש לך תסמינים נוספים המעידים על זיהום, כגון חום, הזעה, הקאה או בחילה, או שהחשש לדלקת מבוסס על שקיעת הדם בלבד? אמליץ לך להתייעץ עם הקרדיולוג אשר נתן לך את ההוראות לנטילת האנטיביוטיקה ולעקוב אחר התסמינים הספציפיים להימצאות דלקת או זיהום. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד