דלג לתוכן

אורגזמה ותרופות מסוג SSRI

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 30/05/2009
1 דקות קריאה

שאלה:

אני בת 63, מטופלת בציפרלקס זה כשנה. בזמן האחרון יש לי קשיים בהשגת אורגזמה. האם יש פיתרון?

תשובה:

התרופה ציפרלקס, כמו כל התרופות מקבוצת ה- SSRI, עלולה לגרום לתופעת לוואי של פגיעה בתפקוד המיני, ובייחוד לתופעה של עיכוב בהגעה לאורגזמה. ישנם הבדלים אינדיבידואליים בין אדם לאדם מבחינת התגובה לתרופה, ולעיתים מעבר לתרופה אחרת ממשפחת ה- SSRI (למשל מציפראמיל לציפרלקס) משפר את המצב. אם התופעה מציקה, אני ממליצה לשקול החלפת תרופה לתכשיר נוגד דיכאון שאינו SSRI, ואשר פחות משפיע על התפקוד המיני. למשל, כדאי לנסות טיפול בתכשיר מקבוצת ה- SNRI, כגון Efexor או Ixel, או תכשיר בשם רמרון או מירו. ד"ר איילת אביטל-מגן - פסיכיאטרית
רופאים בתחום
ד"ר אביטל אנדלר
ד"ר אביטל אנדלר רפואה אסתטית
ד"ר ניר-רם דובדבני
ד"ר ניר-רם דובדבני יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
ד"ר גדעון הכט
ד"ר גדעון הכט רפואת שיניים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו