דלג לתוכן
הסוגים השונים של תאי דם לבנים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 06/03/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

מה המשמעות של תוצאות בדיקת הדם הבאות? כל השאר תקין. Leucocytes - 3.5 Eosinophils - 8.3 Neutrophils - 1.41

תשובה:
לויקוציטים הם כלל תאי הדם הלבנים. רמתם התקינה: 4.0 עד 10.0. אצלך הרמה מעט נמוכה, אולם לא נמוכה בצורה משמעותית. בשלב זה הייתי עוקבת אחר העניין על ידי בדיקת דם חוזרת בעוד מספר שבועות. נויטרופילים הם תת-קבוצה של תאי הדם הלבנים. ספירה אבסולוטית תקינה היא בין 2.0 ל-7.5 ואצלך הרמה מעט נמוכה. הנויטרופילים הם חלק מכלל הלויקוציטים ולכן יש קשר בין שני המדדים. אאוזינופילים הם עוד תת-קבוצה של תאי הדם הלבנים. לא ציינת אם מדובר בכמות אבסולוטית או באחוזים, ויש לכך חשיבות. אם מדובר באחוזים - אז הספירה של האאוזינופילים גבוהה רק מעט (הטווח התקין הוא 1% עד 6%). אם מדובר בספירה אבסולוטית, אז הספירה גבוהה באופן מדאיג (הטווח התקין הוא 0.04 עד 0.4). אני משערת כי מדובר באחוזים. על תפקיד האאוזינופילים והסיבות לערכים גבוהים מהנורמה תוכלי לקרוא באינדקס הבדיקות של אינפומד (וראי שם את הסבר התוצאות). http://www.infomed.co.il/medTest1.asp?tID=13
רופאים בתחום
ד"ר דן צין
ד"ר דן צין אורתופדיה
מומחה בכירורגיה אורתופדית , מחלוצי תחום הטיפול בגלי הלם
פרופ' דרור שובל
פרופ' דרור שובל ילדים
4.9
( 46 חוות דעת )
"רופא מדהים, גישה מצטיינת לילדים, רגיש, אדיב, נחמד מאוד!"
ד"ר גיל גנוט
ד"ר גיל גנוט אורתופדיה
מנתח בכיר ביחידה לכף הרגל והקרסול במרכז הרפואי וולפסון בחולון
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו