דלג לתוכן
תרופות פסיכיאטריות והפרעות בבדיקות הדם
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 06/03/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 29. במסגרת טיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי אני מטופלת בתרופות רסיטל 20 מ"ג 1 ביום, קלונקס חצי בבוקר ואחד בערב, ליתיום 2 ביום, ומליאן למניעת הריון. להלן תוצאות חריגות של בדיקות הדם שערכתי: ALT (GPT) 35 (נורמה מ 0 עד 31) HEMOGLOBIN 10/9 (נורמה מ 11.7 עד 16) HEMATOCRIT 33.9 (נורמה מ 35 עד 47) MCH MEAN CELL HEMOGLOBIN 26.8 (נורמה 27 עד 34) FREE THYROXINE (FT4 9.6 (נורמה 10.3 עד 19.7) רמת הלתיום בדם: 0.5. TSH 1.21 (נורמה 0.35 עד 5.5) AST 15 (נורמה 10 עד 31) האם אני בסכנה לפתח בעיות כבד או תפקוד לא תקין של בלוטת התריס? מה עלי לעשות בעניין התרופות? הורדתי את מינון הקלונקס כמעט לחלוטין (חצי כדור בערב) ובקרוב אפסיק עם התרופה הזאת לגמרי. אני עדיין בשלב די התחלתי בטיפול. מה עושים עם תוצאות כאלו?

תשובה:
ידוע כי ליתיום עלול לפגוע בבלוטת התריס. כרגע לא נראה כי יש בעיה עם הבלוטה, אך את בהחלט צריכה להיות במעקב אחר תפקודי הבלוטה אחת לשבועיים (לפחות בהתחלה). אין הפרעה משמעותית בתפקודי הכבד. רמת ה- ALT מעט מעל הנורמה, ושכיח שגלולות למניעת הריון גורמות לכך. קלונקס גם יכול לגרום לעליה ברמת אנזימי הכבד. אני מציעה לך להמשיך לעקוב אחר אנזימי הכבד. בנוסף, לפי הבדיקות נראה שיש לך אנמיה, שהיא קרוב לוודאי על רקע מחסור בברזל. ראי באתר אילו מזונות עשירים בברזלף והשתדלי לאכול הרבה מהם. אם לא יחול שיפור, יתכן שיהיה צורך לקחת תוספי ברזל בכדורים. ד"ר שירי אורי - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' שחר פרנקל
פרופ' שחר פרנקל עיניים
4.9
( 11 חוות דעת )
"מפגש נעים טיפול בתשומת לב ומקצועיות."
ד"ר אריאל דינבר
ד"ר אריאל דינבר יישור שיניים ולסתות
מומחה ליישור שיניים
ד"ר רביע שואהנה
ד"ר רביע שואהנה רפואת שיניים
רופא שיניים המתמקד ברפואת שיניים אסתטית, שיקום הפה, כירורגיה ושתלים, יישור שיניים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו