דלג לתוכן
אצות וסלניום לטיפול בתת פעילות בלוטת התריס
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 06/11/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

קראתי המלצה לחולים בתת פעילות בלוטת התריס להשתמש במינרל בשם סלניום 200 מק"ג ליום ובאצות מסוג קלפ. הטענה היא שהתרופה אלטרוקסין ללא תוספת של שני החומרים הללו, לא תמיד יעילה ולא תמיד מפיקה את המירב. כותבי ההמלצה טוענים שיש קונצנזוס שאלטרוקסין היא התרופה היחידה המומלצת לטיפול במצבי היפו. אשמח אם תחוו דעה החורגת אולי מעט מהחשיבה הקונצביונאלית בעניין, אם השימוש באצות חיות ובמינרל סלניום יכולים להיות גורם משמעותי בתהליך איזון פעילות חילוף החומרים בגוף.

תשובה:
ישנם מאמרים שמראים כי סלניום יכול לשפר את התפקוד של בלוטת התריס בעיקר במצבים של תת פעילות. לא ידוע לי שהתרופה אלטרוקסין אינה יעילה אם לא לוקחים אותה בשילוב עם סלניום. חשוב לזכור שסלניום במינון גבוה מדי יכול לגרום לנזקים ולתופעות לוואי. אצות קלפ עשירות ביוד, ולכן יכולות להיטיב עם אנשים הסובלים מתת פעילות של בלוטת התריס, אבל גם אצות אלו אינן משפרות את יעילות התרופה. לסיכום, הטיפול באלטרוקסין שייך לרפואה הקונבנציונאלית, בעוד הטיפול באצות ובמינרלים שייך לרפואה אלטרנטיבית. ניתן, כמובן, לשלב את הטיפולים, אם עושים זאת עם מעקב מסודר של רופא. חשוב לזכור שהטיפול האלטרנטיבי אינו מחליף את הטיפול הקונבנציונאלי. ד"ר נעמה ורבין - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' לאון גרינהאוס
פרופ' לאון גרינהאוס פסיכיאטריה
פסיכיאטר מומחה באבחון וטיפול דיכאון, חרדה, מאניה דיפרסיה ומצבים פסיכיאטרים מורכבים-פרופסור אמריטוב האוניברסיטה העברית, לשעבר מנהל בית חולים
ד"ר יריב שטבהולץ
ד"ר יריב שטבהולץ הסרת צלקות אקנה בלייזר
4.9
( 48 חוות דעת )
"אני מרוצה מאוד מהטיפול. שיפר לי דרסטית את איכות החיים."
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מומחה בעל שם בתחום הפריון, פוריות האישה, פוריות הגבר והפריה חוץ גופית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו