דלג לתוכן
דימום מהנרתיק והקשר לשימוש בגלולה למניעת הריון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 22/06/2005
1 דקות קריאה
שאלה:

לפני כמה ימים התחיל לי דימום מהנרתיק. אני שבוע וחצי לאחר סיום המחזור האחרון ואני לוקחת גלולות (לא שכחתי גלולה). הדימום עדין מאוד, אך נמשך במשך כל היום כבר כמה ימים. זה מדאיג אותי מאוד- מה זה יכול להיות?

תשובה:
אין לך מה לחשוש, מדובר בתופעת הלוואי הנפוצה ביותר של שימוש בגלולות למניעת הריון. הדימום מכונה Breakthrough bleeding. הדימום אינו מעיד על ירידה ביעילות הגלולות (אלא אם כן פיספסת גלולה). הדימום מבטא שבירה של רירית הרחם כתוצאה מההסתגלות שלה למצב חדש, שבו הרירית דקה יותר לעומת המחזורים שבהם לא השתמשת בגלולות. השימוש בגלולות גורם לרירית שבירה ואטרופית (מנוונת) יותר ולכן יש דימום. בנשים מעשנות תופעה זו שכיחה יותר (העישון גורם לפירוק מהיר יותר של אסטרוגן). פספוס של גלולה יכול להגביר את הסיכוי לדימום, כמו גם להוריד את יעילות הגלולה. אינני יודעת כמה זמן את משתמשת בגלולות למניעת הריון, אבל בד"כ בנשים שאצלן מופיע דימום מומלץ לנסות את הגלולות למשך שלושה חודשים. במידה והדימום ממשיך, אפשר להעלות את מינון האסטרוגן או להחליף לגלולות עם פרוגסטרון אסטרוגני. במידה והדימום ממשיך גם אחרי שלושה חודשי שימוש בגלולה, עלייך לפנות לרופא נשים לייעוץ ואולי החלפת סוג הגלולות.
רופאים בתחום
פרופ' ערן ברזילי
פרופ' ערן ברזילי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5
( 31 חוות דעת )
"פרופסור מקצועי, אדיב, מסביר פנים, נעים"
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5
( 20 חוות דעת )
"ד"ר שרון דמול רופאה בחסד עליון. מסבירה בצורה מקצועית, אדיבה ומסורה מאד . עונה על כל שאלה. הלוואי וכולם יהיו ככה. ממליצה מאד"
ד"ר פולינה אוסטרובסקי
ד"ר פולינה אוסטרובסקי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
גינקולוגית בכירה ורופאת פוריות בהרצליה מדיקל סנטר, בבית החולים לניאדו ובמרפאתה הפרטית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו