דלג לתוכן
האם מחלת הפה והטלפיים אצל ילדים גורמת לחום גוף נמוך
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 24/06/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

השאלה היא בקשר למחלת הפה והטלפיים בילדים קטנים. ידוע שאחת התופעות היא ירידה בחום הגוף. עד כמה נמוך?

תשובה:
מחלת הפה והטלפיים נגרמת ע"י נגיף (וירוס) מסוג קוקסקיה, ובדרך כלל מאופיינת דווקא בחום גבוה מאד. הבעיה במחלה זו היא לאו דווקא החום, אלא ההתייבשות. הכאבים בחלל הפה קשים ביותר כאשר החום גבוה, הילד מזיע, מרייר ואינו שותה. חשוב מאד להשקות את הילד, ואם אינו נותן שתן 6 שעות לעבור למתן נוזלים תוך- ורידי. בקשר להיפותרמיה או תת-חום, בד"כ הבעיה היא רק עם ילדים אשר לא מצליחים לשמור על חום גוף והם מתחת לגיל חודשיים. מעל גיל זה אין בעיה. תת- חום מוגדר מ- 35 מעלות ומטה בילדים קטנים. מילות מפתח לחיפוש ברשת: dehydration, hand-foot-mouth disease, coxsackie virus, mouth ulcerative exantema, skin vesicular exantema. בברכה ד"ר משה ארוך - רופא משפחה
רופאים בתחום
פרופ' עמית תירוש
פרופ' עמית תירוש אנדוקרינולוגיה
5
( 31 חוות דעת )
"תודה לפרופ' עמית על ההסבר המפורט ,סבלנות ,אכפתיות, ומקצועיות ."
ד"ר סורוביץ יולנדה - שנטיב
ד"ר סורוביץ יולנדה - שנטיב רפואת שיניים
ניידת לטיפולי שיניים עד הבית, שיקום הפה
ד"ר רמית מעוז-סגל
ד"ר רמית מעוז-סגל אלרגיה ואימונולוגיה
4.9
( 23 חוות דעת )
"רופאה מאוד נחמדה יחס טוב מסבירה יפה וטיפול טוב"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו