דלג לתוכן
מה עושים כשלא מעוניינים בהחייאה במצבים סופניים?
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 28/06/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אמי, בת 88, היתה בריאה לגמרי עד גיל 85. אז החלה להתקשות בנשימה ואובחן אצלה פיברוזיס ריאתי. היא היתה עצמאית בכל, עד שלפני חודש הוחמר המצב, ועכשיו היא צמודה לחמצן 24 שעות ולקורטיזון. אחרי הליכה של 3-2 מטר הסטורציה צונחת ל-80 בליווי שיעול יבש. היא מאד חלשה, וכל פעולה (אכילה, שירותים) מתישה אותה. היא עם טיפול צמוד בבית. 3 רופאים אמרו שאין מה לעשות לשיפור המצב. מה יהיה התהליך בין המצב הנוכחי לבין המוות הגואל? אימי, אני ואחי מתנגדים להנשמה ולהחזקה בחיים במכונה שאינה אלא עינוי ונגד הטבע בגיל 88.

תשובה:
שאלתך מורכבת, ולצערי אין לי מידע מספק על מצבה הבריאותי הכללי, כגון מחלות לב, סוכרת ועוד. מכיוון שהיא כבר סובלת מבעיות נשימה קשות ונזקקת לחמצן באופן קבוע, יתכן שביום מן הימים היא אכן תצטרך החייאה. אם היא מבינה את מצבה וכשירה להחליט החלטות, ובוחרת בעצמה שאינה רוצה בהחייאה כאשר תגיע לצומת דרכים זה, היא חייבת לחתום מבעוד מועד על טופס שנקרא DNR (Do Not Resuscitate)
רופאים בתחום
ד"ר קלוד מסיקה
ד"ר קלוד מסיקה עיניים
רופא עיניים בכיר במרכז הרפואי שערי צדק
ד"ר גבריאל גרינברג
ד"ר גבריאל גרינברג קרדיולוגיה
5
( 3 חוות דעת )
"לא מחליף אותו"
ד"ר יהודה ספקוטי
ד"ר יהודה ספקוטי נוירולוגיה
5
( 7 חוות דעת )
"אני רק אומר משהו אחד כל כך שמיח שהקרתי אותו לטפל בבן שלי איפה הינו ואיפה אנחנו עכשיו זה רופא עם ידע הבנה ומומחיות ....תודה רבה מכל הלב"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו